خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوءقضاییه در پاسخ به ایلنا: / ۳ /

جبهه مشارکت حق فعالیت تشکیلاتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۸۴

اینکه گفته می‌شود جمشید بسم الله مورد عفو قرار گرفته و آزاد شده من اطلاع ندارم / حسابی که گفته می‌شد درآن ۱۶ میلیارد تومان پول وجود دارد بسته شده و برداشت ازآن امکان پذیر نیست.

محسنی اژه‌ای اعلام کرد که حزب مشارکت منحل شده و این حزب حق ندارد تحت این عنوان کار و فعالیت تشکیلاتی انجام بدهد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز – دوشنبه - خود در پاسخ به سوال ایلنا درباره حکم صادر شده برای حزب مشارکت و اینکه وکیل این تشکل مدعی است حکم به دستشان نرسیده اس، ت گفت: حکم صادر شده است و این حزب دیگر مجاز نیست تحت این عنوان کار تشکیلاتی بکند. این حزب منحل شده و اگر به فعالیت ادامه بدهد تخلف کرده و مسئله پیگیری می‌شود همچنین این حکم به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نیز اعلام شده است و دیگر نمی‌توانند تحت عنوان حزب مشارکت فعالیت کنند.
وی همچنین درباره پرونده‌ای که گفته می‌شود پیرو سخنان نعیمه اشراقی تشکیل شده است، گفت: جمع زیادی از خانواده‌های شهدا و غیره شکایت کردند و در حال بررسی این موضوع هستیم. همچنین در مواردی که به شخصیت امام(ره) مربوط می‌شود مدعی العموم نیز وارد می‌شود و مسئله را پیگیری می‌کند.
محسنی اژه‌ای درباره اینکه قوه قضاییه می‌تواند مستقیم به مجلس لایحه بدهد یا خیر گفت: قوه قضاییه باید لایحه را به دولت بدهد و دولت بعد از بررسی لایحه را به مجلس ارسال می‌کرد. اما در مواردی پیش می‌آمد که ارسال این لایحه به مجلس طولانی می‌شد و یا حتی لایحه به هیچ عنوان به مجلس ارسال نمی‌شد، به طور مثال در دولت قبل بعضی از لوایح قوه قضاییه کلا بایگانی شد و دولت اعلام کرد که این لوایح را به مجلس نمی‌فرستد.
وی ادامه داد: از طرف دیگر در قانون برنامه پنجم، قوه قضاییه در مورادی همچون پلیس قضا مکلف شده که لایحه‌ای را آماده کند و به مجلس بفرستد که این کار بسیار خوبی است و ما از آن استقبال می‌کنیم. همچنین مجلس تصویب کرده است که اگر دولت ۶ ماه لایحه‌ای را از قوه قضاییه بگیرد و به مجلس ندهد قوه قضاییه می‌تواند لایحه را به مجلس بدهد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای درباره اتهاماتی که روز گذشته الیاس نادران به صالحی امیری پیرامون بحثبیمه ایران و دریافت رشوه ۳۰۰ میلیونی مطرح کرده بود، گفت: پرونده بیمه دارای مته‌مان متعددی بوده و هست تعدادی ازآن‌ها در دادگاه در حال بررسی هستند و تعدادی نیز پرونده‌ای را در دادسرا است اگر اتهام آن‌ها احراز شود پرونده از دادسرا به دادگاه می‌رود.
وی ادامه داد: در این پرونده متهم مواردی را ادعا کرده است که در حال بررسی آن هستیم و پرونده مفتوح است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون بحثاخلال گران ارزی و جمشید بسم الله گفت: اینکه گفته می‌شود جمشید بسم الله مورد عفو قرار گرفته و آزاد شده من اطلاع ندارم. اما گروهی از این افراد به دادگاه رفتند و حکم گرفتند. گروهی دیگر از آن‌ها که مربوط به واسطه‌های ارزی هستند هنوز دادگاه نرفتند و پرونده آن‌ها در حال بررسی است
وی همچنین درباره پرونده دانشگاه ایرانیان گفت: حسابی که گفته می‌شد درآن ۱۶ میلیارد تومان پول وجود دارد بسته شده و برداشت ازآن امکان پذیر نیست.
وی همچنین درباره پرونده بابک زنجانی و ریزش زمین در خیابان ایران زمین گفت: درباره این پرونده شکایتی مطرح شده و ۱۳ نفر شکایت کردند که در حال رسیدگی هستیم.
وی ادامه داد: درباره بحثدو میلیارد تومان پول نقد که اعلام شده هنوز شکایتی نشده است.
وی همچنین درباره مرکز رسانه دیجیتال قوه قضاییه گفت: در حال مطالعه و تعیین سازوکارهای لازم برای فعالیت این مرکز رسانه هستیم.
وی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از اطاله دادرسی‌ها و طولانی شدن دادگاه‌ها قصد داریم تا از فناوری‌های نوین استفاده کنیم و حتی برای این‌ها سازمانی نیز تشکیل شده است. از طرف دیگر به دنبال آن هستیم که ضمن تقویت شوراهای حل اختلاف از بعضی پرونده‌ها فضازدایی کنیم. به طور مثال بعضی جرایمی که در حیطه راهنمایی و رانندگی صورت می‌گیرد حتما نباید به حکم قاضی نیاز داشته باشد.
وی درباره آخرین وضعیت تصادف حادثه قم گفت: برای این حادثه یک هیئت هفت نفره تشکیل شده و ما معتقدیم به لحاظ اهمیت موضوع حادثه ناگواری بود و اینکه فقط بگوییم راننده مقصر است و یا شرکت مقصر است درست نیست. بلکه باید کار به صورت کار‌شناسی انجام شد و پیگیری کنیم و اگر اعتراضی از طرفین وجود دارد بررسی شود اما باز تأکید می‌کنم هرچند اینکه راننده مقصر است درست است و شکی در آن نیست اما بحثاین است که غیراز راننده چه افراد دیگری مقصر هستند.
محسنی اژه‌ای درباره توهین یکی از مداحان به هاشمی رفسنجانی و ورود مدعی العموم به این قضیه گفت: اگر چنانچه به مسئوولی که در قانون مشخص شده در حیطه مسئولیتش توهین شود مدعی العموم به این قضیه وارد می‌شو، د اما اگر توهین در حوزه شخصی باشد فرد می‌تواند به صورت شخصی شکایت کند درباره این موضوع نیز من از دادستان تهران پرسیده‌ام که وضعیت را بررسی کند که چگونه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز