خبرگزاری کار ایران

اعتصاب اپوزیسیون بنگلادش وارد دومین روز شد

کد خبر : ۱۱۶۱۴۵

مخالفان دولت بنگلادش خواستار تشکیل دولت موقت در زمان برگزاری انتخابات سراسری این کشور در ماه ژوئن هستند.

اعتصاب احزاب اپوزیسیون بنگلادش که در اعتراض به کوتاهی دولت در تشکیل یک کابینه موقت در آستانه انتخابات عمومی این کشور صورت گرفته است، وارد دومین روز شد.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مخالفان دولت بنگلادش خواستار تشکیل دولت موقت در زمان برگزاری انتخابات سراسری این کشور در ماه ژوئن هستند.
حزب ملی‌گرای بنگلادش که تحت رهبری «خالده ضیا» قرار دارد، به اتفاق گروه‌های هم‌پیمان خواستار کناره‌گیری دولت فعلی بنگلادش پیش از برگزاری انتخابات ماه ژانویه آینده است.
«شیخ حسینه» نخست‌وزیر بنگلادش پس از مرگ حداقل شش تن در ناآرامی‌های سیاسی در روز جمعه گذشته از اپوزیسیون خواسته بود که برنامه اعتصاب عمومی را لغو کند.
بیش از ۱۰۰ تن در درگیری‌های جمعه گذشته میان پلیس و مخالفان دولت مجروح شدند.
حزب ملی‌گرای بنگلادش به اتفاق گروه کوچک‌تر موسوم به «جماعت اسلام» قصد دارد از طریق این اعتصاب عمومی سه روزه اداره امور بنگلادش را به طور موقت فلج کند.
خواسته مخالفان دولت این است که جریان انتخابات آتی بنگلادش توسط یک دولت موقت بی‌طرف اداره شود.
حسینه که رهبر حزب حاکم «عوامی لیگ» است، گفته است که دولت وی پیش از برگزاری انتخابات از قدرت کنار نخواهد رفت و نمی‌توان از یک دولت موقت فاقد مشروعیت عمومی خواست که بر انتخابات نظارت کند.
گفته شده است که پیش از تماس تلفنی حسینه با خالده ضیا در تلاش ناموفق برای لغو کردن اعتصاب عمومی، این دو زن رقیب دیرینه سیاسی برای ۱۰ سال بود که با هم صحبت نکرده بودند.
حزب ملی‌گرای بنگلادش و دیگر گروه‌های اپوزیسیون نگران آن هستند که دولت در صورت حفظ قدرت تا زمان انتخابات در جریان برگزاری انتخابات و شمارش آرا تقلب کند.
بیش از ١۵٠ تن از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون در اثر درگیری‌های خیابانی با پلیس بنگلادش جان خود را از دست داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز