خبرگزاری کار ایران

پس از محقق نشدن وعده دیروز کارفرما:

تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس به وزارت کار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۸۵

چکیده: «این کارگران امروز نیز پس از چندین ساعت تجمع در مقابل مجلس و محقق نشدن وعده دیروز کارفرما، با حضور در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پی گیر مطالبات صنفی‌شان شدند.»

در دومین روز حضور کارگران فولاد زاگرس در تهران، صبح امروز ۱۷۰ نفر از این کارگران برای پیگیری مطالبات صنفی‌شان بار دیگر در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند اما به دلیل تعطیلی مجلس و محقق نشدن وعده دیروز کارفرما، این کارگران راهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگران که صبح دیروز نیز در میدان بهارستان مقابل درب ورودی ساختمان مجلس تجمع کرده بودند، امروز نیز پس از چندین ساعت تجمع در مقابل مجلس و محقق نشدن وعده دیروز کارفرما در خصوص پرداخت مطالبات کارگران، با حضور در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پی گیر مطالبات صنفی‌شان شدند.

نماینده کارگران اخراجی فولاد زاگرس با اشاره به صحبت‌های امیدوار کنندهٔ روز گذشتهٔ نمایندگان مجلس، به ایلنا گفت: هم اکنون سه نفر از کارگران به نمایندگی از سایر کارگران معترض وارد ساختمان وزارت خانه شده‌اند تا با مقامات وزارت کار مذاکره کنند.

این کارگر گفت: اکنون کارگران فولاد زاگرس در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتظر «یک جواب قانع کننده‌» تجمع کرده‌اند.

گفتنی است، بعد از ظهر دیروز آقای «ملابیگی» مدیرعامل کارخانه فولاد زاگرس بیرون از ساختمان مجلس به تجمع کنندگان گفته بود که احکام بازگشت به کار را قبول دارم و متعهد می‌شوم که از محل فروش ضایعات کارخانه، بخشی از مطالبات همه کارگران را پرداخت کنم، اما از آنجا که تجمع کنندگان نسبت به گفته‌های کارفرما اظهار بی‌اعتمادی کرده بودند، سرانجام مدیرعامل فولاد زاگرس وعده داد که فردا صبح(دوشنبه) با صدور یک فقره چک دو هفته‌ای معادل دو ماه از حقوق معوقه کارگران را پرداخت خواهد کرد.

کارگران فولاد ذاگرش مدعی‌اند بابت حقوق هفت ماه نخستین سال ۹۲، عیدی و سنوات سال ۹۱ و اضافه کاری و حق سختی کار سالهای قبل از کارفرمای کنونی و پیمانکار قبلی فولاد زاگرس طلبکارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز