خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران:

درمان رایگان ناباروری معلمان و جانبازان در بیمارستان خاتم الانبیاء

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۸۱

هزینه‌های زیاد‌گاه منجر می‌شود تا بیماران در زندگیشان دچار مشکل شوند و حتی در پی درمان‌های چندین باره، به زیر خط فقر بروند. همه این‌ها در حالیست که درمان ناباروری صد در صد نیست و حدود ۵۰ درصد نتیجه بخش است.

ایلنا: عضو هیات مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران از درمان رایگان ناباروری معلمان و جانبازان در بیمارستان خاتم الانبیاء خبر داد و گفت: این افراد با مراجعه به بخش ناباروری این بیمارستان می‌توانند از خدمات درمانی استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، " محمدرضا نوروزی "، درباره مشکلات درمان ناباروری توضیح داد و گفت: درمان ناباروری بویژه درمان‌های پیشرفته، بسیار هزینه بر است و بیماران ناچار هستند تا هزینه‌های فراوانی را متقبل شوند این در حالیست که متاسفانه بیمه‌ها این نوع خدمات درمانی را پوشش نمی‌دهند از این رو مشکلات این بیماران دوچندان می‌شود.

وی با بیان اینکه متوسط درمان ناباروری حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان است، ادامه داد: هزینه‌های زیاد‌گاه منجر می‌شود تا بیماران در زندگیشان دچار مشکل شوند و حتی در پی درمان‌های چندین باره، به زیر خط فقر بروند. همه این‌ها در حالیست که درمان ناباروری صد در صد نیست و حدود ۵۰ درصد نتیجه بخش است.

عضو هیات مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، به اقدام جدید بیمارستان خاتم الانبیاء برای درمان ناباروری اشاره کرد و گفت: در همین زمینه بخش ناباروری بیمارستان خاتم الانبیاء، وابسته به بنیاد شهید، با هماهنگی‌هایی که با بیمه ایران و سایر بیمه‌های تکمیلی داشته، توانسته شرایطی را فراهم کند تا گروه‌های خاصی از پوشش درمانی رایگان یا با فرانشیز کم، بهره‌مند شوند.

بر اساس اعلام نوروزی، جانبازان و معلمان دو گروهی هستند که می‌توانند به صورت رایگان یا فرانشیز کم از این خدمات استفاده کنند.

او ادامه داد: این موضوع برای جانبازان بویژه در هفته دفاع مقدس مطرح و اعلام شد. جانبازان می‌توانند با مراجعه به بخش ناباروری بیمارستان خاتم الانبیاء، از شرایط بهره‌مندی از این درمان اطلاع یافته و نسبت به این موضوع اقدام کنند.

نوروزی اضافه کرد: گروه دوم فرهنگیان هستند که قشر زیادی از افراد جامعه را به خود اختصاص می‌دهند، این گروه که اغلب جوان هستند و ناباروری در میان آن‌ها نمود فراوانی دارد، می‌توانند با استفاده از بیمه‌های تکمیلی و پرداخت فرانشیز کم، از خدمات درمانی این بیمارستان استفاده کنند.

عضو هیات مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران درباره احتمال توسعه درمان برایگان ناباروری برای گروه‌های بیشتری از افراد جامعه تاکید کرد: در تلاش هستیم تا گروه‌های آسیب پذیر دیگری از جمله قشر کارگری را نیز وارد این موضوع کنیم، اما تمام این اقدامات مشروط بر این است که آیین نامه‌هایی در این زمینه تهیه و تدوین شود.

نوروزی، به لزوم هماهنگی با بیمه‌ها برای پوشش درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: در مورد فرهنگیان این اتفاق افتاد و قرار شد تا بیمه‌های تکمیلی این موضوع را در اولویت قرار دهند، با این حال باز هم نیاز به همکاری بیشتر بیمه‌ها داریم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، به تسهیلاتی که بیمارستان خاتم الانبیاء برای درمان ناباوری ارایه می‌دهد، اشاره کرد و گفت: به دلیل بالا بودن هزینه‌های درمان ناباروری، بیمارستان خاتم الانبیاء تسهیلات و تخفیف‌های قابل توجهی را به بیماران ارایه می‌دهد، از این رو در صورتی که قرار باشد این اتفاق در سایر بیمارستان‌ها نیز صورت گیرد، لازم است تا مراکز درمانی مربوطه تسهیلات خوبی به بیماران ارایه دهند.

وی به نقش رسانه‌ها برای ترویج درمان ناباروری تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها به طور کلی در این زمینه اقدامات قابل توجهی داشته‌اند، چرا که ناباروری بیشتر یک معضل است تا بیماری، با این حال باز هم تعدادی از جانبازان به بیمارستان خاتم الانبیاء مراجعه می‌کردند و از ارایه چنین خدماتی اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند، از این رو لازم است تا بیشتر در این زمینه اطلاع رسانی شود.

نوروزی در پایان با اشاره به نقش برنامه‌های رسانه ملی نیز گفت: برنامه دکتر سلام و به طور کلی سایر برنامه‌های شبکه آموزش نیز در این زمینه اقدامات خوبی داشته و بسیاری از مردم مشتاق هستند تا از قالب این برنامه‌ها اطلاعات بیشتری دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز