خبرگزاری کار ایران

قالیباف در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۸:

فعالیت مدیران جمهوری اسلامی باید به رشد و تعالی انسان ها منجر شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۷۳

ما از فرهنگ عاشورا این را فهمیدیم که فرهنگی تمام نشدنی است و باید برای محیط کار، سازمان و هر ماموریتی که در خدمت شهروندان عزیز هستیم از آن استفاده کنیم. محرم و صفر نیز ماه بزرگی است و شهرداری تهران به ویژه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی باید به این موضوع توجه کامل داشته باشند.

ایلنا: شهردار تهران گفت: مدیران جمهوری اسلامی تنها مسوول ساخت حوزه های مادی نیستند بلکه این ها باید منجر به رشد و تعالی انسان ها شود که اگر این گونه نشود نتیجه ای نگرفته و از مسیر اهداف انقلاب و فرهنگ اهل بیت(ع) فاصله گرفته ایم.

به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف با حضور در مراسم تکریم و معارفه شهردار جدید منطقه ۸ با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم، موضوع عاشورا و محرم و صفر را گنجینه های عظیم و تمام نشدنی در احیاء جوامع و همه محیط های انسانی دانست و اظهار کرد: خدا وقتی انسان را خلق کرد و به آن افتخار کرد، دو نعمت انسانیت و آزادگی را به او داد و هر کس این دو نعمت الهی در وجودش باشد بداند که بحثاهل بیت(ع) و علاقه به آن ها می تواند در وجودش تاثیر گذار باشد.

وی افزود: امروز در نظام اسلامی و در مجموعه شهرداری وقتی عید قربان و غدیر و محرم و صفر را می بینیم باید از این گنجینه ارزشمند برای اداره امور جامعه خود استفاده کرده و به آن توجه کنیم.

شهردار تهران خاطرنشان ساخت: در کشور ما که قبل از ورود اسلام نیز مردم موحد بودند با ورود اسلام و امروز به برکت خون شهیدان و مبارزه و ظلم ستیزی، یک نظام ولایی مستقر شده است. از دلایلی که می بینید در کشور ما طوایف، گویش ها، ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می کنند همین نظام ولایی و برکات آن است.

قالیباف افزود: زندگی طوایف و ادیان گوناگون در این کشور و در کنار هم یک فرصت برای ماست و نه یک تهدید. در برخی کشورها و حتی در اروپا درگیری های قومی غوغا کرده و نسل کشی هایی رخ داده که از فرهنگ انسانیت به دور است و این به دلیل آن است که فرهنگ اهل بیت(ع) در چنین جوامعی وجود ندارد.

وی منطقه ۸ را نمونه ای از جامعه ای دانست که فرهنگ و ادیان گوناگون رادر خود جای داده و گفت: هم نوایی این ادیان مختلف را در محرم و صفر به خوبی می توان دید که این به همان انسانیت و آزادگی انسان و وجود یک فرهنگ غنی بر می گردد و انشاالله بتوانیم از این فرصت ها استفاده کنیم.

شهردار تهران با اشاره به کلام امام خمینی(ره) که فرمودند " محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است " خاطرنشان ساخت: باید فرهنگ عاشورایی وجود داشته باشد که در آن ذکر مصیبت توام با ظلم پذیری نباشد بلکه ذکر مصیبتی که در واقع ظلم ستیزی هم دارد، وفاداری که شهادت طلبی هم دارد و توکلی که همراه با مجاهدت باشد، وجود داشته باشد.

قالیباف افزود: ما از فرهنگ عاشورا این را فهمیدیم که فرهنگی تمام نشدنی است و باید برای محیط کار، سازمان و هر ماموریتی که در خدمت شهروندان عزیز هستیم از آن استفاده کنیم. محرم و صفر نیز ماه بزرگی است و شهرداری تهران به ویژه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی باید به این موضوع توجه کامل داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش حضور دوباره خود در شهرداری تهران را نعمتی از جانب خدا دانست که به دست اعضای شورای شهر صورت گرفته و اظهار کرد: با تاسی به فرهنگ عاشورا، اگر خدا موقعیتی به ما داد که بتوانیم گره گشای کار مردم باشیم اما ما خسته شده و از رویارویی با مردم گلایه کنیم خداوند بر اساس آنچه در فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن و فرهنگ عاشورا به ما آموخته این نعمت را از ما خواهد گرفت و به دست کسی می دهد که قدرت گره گشایی از کار مردم را داشته باشد.

شهردار تهران با اشاره به آموزه هایی از اهل بیت(ع) که مسلمان دو روزش نباید همانند هم باشد به لزوم تفاوت و تغییر نگاه در ۴ ساله پیش روی شهرداری نسبت به ۸ سال قبل از آن تاکید کرد و گفت: باید با روحیه باشیم و حتما با درایت، محبت، صبر، تفکر، مشورت و اعتدال، رعایت کرامت انسانی که از وظایف یکایک ماست عمل کنیم و از باورهای اصیل خود فاصله نگیریم.

قالیباف اظهار کرد: اگر این گونه عمل کنیم به فضل الهی و به کمک اندیشمندان و علما همان طور که در ۸ سال گذشته به برکت خون شهدا و کمک همکاران توانستیم تحولی کالبدی و فرهنگی در شهر ایجاد کنیم، معتقدیم در ۴ سال آینده کار بزرگی پیش رو داریم که انشاالله درآن نیز به خوبی پیش خواهیم رفت؛ ماموریتی را باید دنبال کنیم که وقتی کسی وارد این شهر می شود بگوید مرام و اخلاق مردم تهران عوض شده است. بگوید مردم مهربان تر شده اند، پدر و مادر بهتر زندگی می کنند، طلاق کاهش یافته، فرزندان به گرمی در خانواده زندگی می کنند، جامعه احساس مسولیت بیشتری می کند. این موضوعات و ماموریت را باید از درون شهرداری آغاز کنیم و بعد به درون شهر منتقل کنیم.

وی افزود: اگر این خصایص را درون شهرداری حس نکنیم، قادر نخواهیم بود آن را به دورن شهر ببریم، این مهم ترین ماموریت ماست و لحظه ای از آن نباید غفلت کنیم. کار به بحثهای حاشیه ای نیز ندارم که دیگران چه خواهند گفت، هر چه می خواهند بگویند. فرهنگ عاشورا به ما یاد داده که توکل کرده و مجاهدت و اخلاص و تقوی پیشه کنیم که اگر این کار را انجام دهیم خداوند از جایی خارج از حساب و کتاب و برنامه هایمان به ما کمک خواهد کرد.

شهردار تهران با بیان این که این باور بنده است و معتقدم باور یکایک شما نیز هست چرا که در ذات همه ما وجود دارد اظهار کرد: باید این خصایل را در خودمان زنده کرده، آن را پرورانده، با آن زندگی کنیم بعد خیرات و برکات آن را خواهیم دید. انشاالله با این نگاه بتوانیم حرکت کرده و پیش برویم.

قالیباف در ادامه ضمن تشکر از زحمات شادالویی شهرار پیشین منطقه ۸ خاطرنشان ساخت: توقع دارم ایشان در منطقه ۱۱ تلاش بیشتری داشته باشند و مطمئن هستم که اینگونه خواهد بود. طلوعی شهردار جدید منطقه نیز از نیروهای شناخته شده و زحمت کش هستند که برایشان آروزی موفقیت می کنم.

وی با بیان این که اقدامات خوبی در شهر تهران طی ۸ سال گذشته انجام شده به وجود اشکالاتی در کار نیز اشاره کرد و گفت: ما انتقادات را نیز می پذیریم اما هر فردی که منصف باشد می بیند که کاری که طی این ۸ سال انجام شد، دو سر و گردن بالاتر از گذشته بوده است. اشکالاتی نیز وجود دارد اما مهم این است که برآیند کار مثبت باشد و همه کارها با اخلاص انجام شده باشد.

شهردار تهران افزود: انشاالله با جدیت بیشتری این تحول اساسی را درون سازمان و درون شهرمان ایجاد کنیم و این مهم ترین وجه ممیزه نظام اسلامی با دیگر نظام هایی است که تحت سیطره مکاتب انسان ساخت هستند.

بر اساس این گزارش، طی حکم شهردار تهران محمد مهدی شادالویی شهردار پیشین منطقه ۸، فعالیت خود را در شهرداری منطقه ۱۱ ادامه خواهد داد و سعید طلوعی نیز مسولیت شهرداری منطقه ۸ را عهده دار شد. طلوعی پیش از این در منطقه ۵ تهران شکان مدیریت شهری رادر دست گرفته بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز