خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی خوزستان خبر داد:

محوطه تاریخی ارجان تعیین حریم شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۵۳

تعیین حریم هر محوطه تاریخی بر اثر مطالعات باستان شناسی و تاریخی انجام و پس از تعیین حریم، قوانین و محدودیت‌ها برای حفاظت از این محوطه‌های تاریخی اعمال می‌شود.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تعیین حریم محوطه تاریخی ارجان در شهرستان بهبهان خبر داد و گفت: حفاظت از آثار تاریخی در صدر برنامه‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، افشین حیدری اظهار کرد: محوطه‌های تاریخی از جمله فضاهایی هستند که باید حفاظت از آن‌ها در دستور کار میراثفرهنگی قرار گیرد و به این دلیل تعیین حریم می‌تواند نقش اساسی در این حفاظت و حراست داشته باشد.

وی افزود: تعیین حریم هر محوطه تاریخی بر اثر مطالعات باستان‌شناسی و تاریخی انجام و پس از تعیین حریم، قوانین و محدودیت‌ها برای حفاظت از این محوطه‌های تاریخی اعمال می‌شود.

حیدری تاکید کرد: حفظ محوطه‌های تاریخی در خوزستان در اولویت نخست قرار دارد و حتی بر اساس گزارش‌های مردمیِ دوستداران میراثفرهنگی و نهادهای مرتبط نیز در این زمینه اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از میراثفرهنگی نوعی جهاد است، گفت: باید بکوشیم تا در راستای ماندگاری آثار تاریخی کشور جهاد کنیم و این جبهه‌ای جدید است که باید در آن فداکاری کرد.

حیدری با اشاره به بندهایی از قانون گفت: بر اساس بندهای ۵۵۸ تا ۵۶۹ از کنار پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده تعدی به حریم آثار تاریخی جرم محسوب شده و برابر قانون با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: استان خوزستان دارای توانمندی‌های زیادی در بخش میراثفرهنگی است و دستگاه قضایی در استان هماهنگی بسیار زیادی با این سازمان فرهنگی برای حفظ میراثفرهنگی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز