خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری «کیودو» فاش کرد:

درخواست آمریکا از ژاپن برای جاسوسی از چین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۴۸

قانون اساسی ژاپن دولت این کشور را از همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی با کشورهای دیگر منع می‌کند و در عین حال دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور نیروی انسانی کافی برای انجام عملیات وسیع شنود مورد نظر آمریکا را در اختیار ندارند.

خبرگزاری کیودوی ژاپن فاش کرده که آژانس امنیت ملی آمریکا در سال ٢٠١١ از ژاپن درخواست کرده برای شنود اطلاعات فیبرهای نوری که از این کشور می‌گذرند، همکاری کند.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، به این ترتیب آژانس امنیت ملی آمریکا می‌خواسته به اطلاعات فیبرهای نوری منطقه آسیا پاسیفیک، از جمله اطلاعات شخصی دست پیدا کند.
خبرگزاری کیودو اعلام کرده است که دسترسی به فیبرهای نوری محدوده ژاپن، به آمریکا این امکان را می‌داده که از چین جاسوسی کند.
بنا به گزارش این خبرگزاری، ژاپن درخواست همکاری برای شنود فیبرهای نوری را رد کرده است.
در روزهای اخیر ابعاد جدیدی از فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا فاش شده است. رسانه‌های اسپانیایی خبر داده‌اند که ایالات متحده به تازگی تنها یک ماه ۶۰ میلیون مکالمه تلفنی شهروندان اسپانیایی را مورد شنود قرار داده است.
همچنین افشای شنود تلفن شخصی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا خبرساز شده است.
رسانه‌های آلمانی اعلام کرده‌اند که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، از شنود تلفن مرکل خبر داشته است در حالی که آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که اوباما از این مساله مطلع نبوده است.
در همین حال، وزارت خارجه کره‌جنوبی اعلام کرده این کشور می‌خواهد بداند آیا رهبران کره‌جنوبی هم هدف شنودهای آمریکا بوده‌اند یا خیر.
پیش از این روزنامه ایندیپندنت فاش کرده بود که انگلیس اطلاعات فیبرهای نوری خاورمیانه را شنود می‌کند.
بر اساس این گزارش، قانون اساسی ژاپن دولت این کشور را از همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی با کشورهای دیگر منع می‌کند و در عین حال دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور نیروی انسانی کافی برای انجام عملیات وسیع شنود مورد نظر آمریکا را در اختیار ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز