خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های استان تهران خبر داد؛

ساماندهی زندانیان از طرح‌های راهبردی نظام

کد خبر : ۱۱۶۰۳۵

باید تدابیری اندیشیده شود که با مروری بر مشکلات و تبعات سوء ناشی از افزایش آمار و تراکم زندانیان و تفهیم زندانیان جدیدالورود نسبت به نوع قرار و روش رفع آن، راهنمایی محکومین مشمول اعمال ماده ۲ نحوه محکومیت‌های مالی، اطلاع رسانی و توجیه زندانیان واجد شرایط جهت درخواست تعلیق مجازات انجام پذیرد و در راستای تشکیل منظم و مستمر جلسات شورای طبقه بندی طبق زمانبندی هفتگی تدابیر لازم صورت پذیرد.

ایلنا: سهراب سلیمانی مدیرکل زندان‌های استان تهران در بازدید از ندامتگاه شهرری، بر اهتمام ویژه متولیان مرتبط جهت اجرایی کردن مفاد دستورالعمل با هدف کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سهراب سلیمانی، مدیرکل زندان‌های استان تهران با توجه به اثرات نامطلوب و پیامدهای زندان بر افراد و خانواده‌های آن‌ها گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که با مروری بر مشکلات و تبعات سوء ناشی از افزایش آمار و تراکم زندانیان و تفهیم زندانیان جدیدالورود نسبت به نوع قرار و روش رفع آن، راهنمایی محکومین مشمول اعمال ماده ۲ نحوه محکومیت‌های مالی، اطلاع رسانی و توجیه زندانیان واجد شرایط جهت درخواست تعلیق مجازات انجام پذیرد و در راستای تشکیل منظم و مستمر جلسات شورای طبقه بندی طبق زمانبندی هفتگی تدابیر لازم صورت پذیرد.

وی با توجه به نزدیکی ماه محرم الحرام با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ غنی و انسان ساز قرآن و نماز در زمینه اصلاح و تربیت مددجویان زندان‌ها، با بیان اینکه قرآن دائره المعارف و دستورالعمل زندگی اخروی و دنیوی انسان‌هاست و نماز هم ستون مستحکم خیمه دین بوده و هر دو در کنار هم به عنوان مجوز صادق ورود به دژ و قلعه امن الهی به شمار می‌آیند و بنا به فرمایش پیامبر اعظم اسلام با احتساب عترت در مقام راهنمایان، پیشوایان و هادیان جامعه بشریت «قرآن و عترت» ‌‌ همان امانت ثقیل و بلافک از یکدیگر در کنار حوض کوثر شافعان امت در روز قیامت خواهند بود و انسان با تمسک و توسل به هر دوی این‌ها به تکامل و سعادت می‌رسد و حذف یکی انحراف در مسیر دیگر را موجب می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان تهران تاکید کرد: احکام والای قرآن و نماز الگو و سرلوحه تدوین نقشه راه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مددجویان و کارکنان خدوم و زحمتکش زندان‌هاست و سرمنشاء همه تلاشهای بازسازگاری، اجرای احکام اسلام ناب محمدی(ص) است.

سلیمانی از قسمتهای مختلف ندامتگاه از جمله هنرستان فرزانگان که به تازگی شروع بکار کرده بازدید به عمل آورد و از نزدیک با مشکلات مددجویان آشنا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز