خبرگزاری کار ایران

رییس بازرسی خوردگی و مواد شرکت فولاد مبارکه خبر داد:

مولدهای بخار آب گرم فولاد مبارکه پروانه سلامت بهره برداری کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۰۲

در راستای استراتژی ارتقای ایمنی تجهیزات و کاهش ریسک مولدهای بخار و آب گرم(بویلرها) و همچنین اجرای آیین نامه الزامی حفاظتی مولد های بخار و آب گرم که توسط شورای عالی حفاظت فنی وزارت کار تدوین شده است، بازرسان فنی و اتوماسیون و ابزاردقیق شرکت فولاد مبارکه اصفهان با همکاری واحد ایمنی فنی و واحدهای بهره‌برداری تصمیم به انجام بازرسی فنی و کسب پروانه سلامت برای این تجهیزات گرفت.

ایلنا: رییس بازرسی خوردگی و مواد شرکت فولاد مبارکه با بیان این مطلب از بازرسی فنی بویلرهای شرکت مطابق با آیین نامه حفاظتی اداره کار خبر داد و گفت: با انجام این بازرسی، کسب پروانه سلامت بهره‌برداری برای این بویلر‌ها محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ بهزاد شیرانی افزود: در این راستا برای اولین بار از بدو بهره برداری، انجام این بازرسی توسط کار‌شناسان واحد بازرسی خوردگی و خواص مواد که دارای پروانه صلاحیت از مرکز تحقیقات وزارت کار را دارا هستند، انجام پذیرفت.

رییس بازرسی خوردگی و مواد درخصوص اجرای این بازرسی گفت: از ابتدای مردادماه سال جاری به دنبال فراهم شدن مقدمات لازم، بازرسی و تست هیدرو استاتیک بویلرهای نواحی مختلف آغاز شد و تا پایان شهریورماه تعداد ۲۰ عدد بویلر و ۳۰ عدد مخزن آب گرم بازرسی و تست شدند.

بهزاد شیرانی در ادامه یادآور شد: در طی بازرسی فنی و تست‌های انجام شده عیوبی مانند خوردگی‌های جزئی تا پیشرفته، مسدود بودن مسیر تخلیه برخی ازشیرهای اطمینان، عدم بازرسی به موقع از تجهیزات حفاظتی دیگر مانند پرشرسوئیچ‌ها، عدم بازرسی صحیح و به موقع از فتوسل‌ها، مشاهده گردید که در این خصوص برنامه ریزی برای اجرای اصلاحات فوق الذکر توسط بهره بردار در دست انجام است.

رییس بازرسی خوردگی و مواد با اشاره به ماده ۹۵ قانون کار که مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی را بر عهده کارفرما یا مسئولین واحد‌ها دانسته است گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای که ناشی از عدم رعایت مقررات مذکور باشد، شخص کارفرما یا مسئول واحد در این خصوص مسئول خواهد بود و با توجه به درک این حساسیت، همکاری کاملی بین واحدهای ذیربط در این خصوص در شرکت فولاد مبارکه شکل گرفته است.

وی مجموع بویلرهای شناسایی شده در سطح شرکت را در حال حاضر ۱۶۳ عدد بیان کرد و افزود: برنامه ریزی برای بازرسی این بویلر‌ها انجام شده است. ضمن اینکه در مورد بویلرهای وا‌تر تیوب نیروگاه با توجه به چیدمان خاص این بویلر‌ها و حساسیت بهره بردار در خصوص تست‌های فشار، کار‌شناسان بازرسی فنی و نیروگاه در حال بهینه کاوی از نیروگاه‌های مشابه در جهت ایجاد استاندارد داخلی شرکت فولاد مبارکه برای بازرسی این بویلر‌ها هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز