خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

مسابقه نقدنویسی کتاب در کردستان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۹۲

در اجرای برنامه‌های هفته کتاب تلاش می‌شود از مشارکت اقشار مختلف جامعه، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و همچنین رسانه‌ها استفاده شود.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از برگزاری مسابقه نقد نویسی کتاب در استان خبر داد.
اسماعیل احمدی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایلنا در سنندج با اشاره به نام‌گذاری ۲۴ لغایت ۳۰ آبان هر سال با نام هفته کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: در این هفته همگام با کشور برنامه‌های متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های هفته کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه وبا همکاری برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها اجرا می‌شود.
احمدی افزود: در اجرای برنامه‌های هفته کتاب تلاش می‌شود از مشارکت اقشار مختلف جامعه، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و همچنین رسانه‌ها استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه مدارس و دانشگاه‌ها دارای ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی هستند، ادامه داد: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های ویژه‌ای در این دو نهاد علمی برگزار می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: برگزاری مسابقه انشاء با موضوع کتاب برای دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی یکی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در این هفته است که با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.
وی از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخانه در مدارس و همچنین مهدهای کودک به مناسبت هفته کتاب خبر داد و افزود: در پایان هفته کتاب از آثار بر‌تر در بخش انشاء نویسی و نقاشی تقدیر به عمل می‌آید.
احمدی با اشاره به حضور کتابداران در مدارس در هفته کتاب، یادآور شد: کتابداران با حضور مدارس به معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی می‌پردازند و فرهنگ مطالعه در میان قشر آینده ساز ترویج می‌کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: دعوت از مدارس برای حضور در کتابخانه‌های عمومی به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این نهاد فرهنگی نیز از برنامه‌های دیگر این هفته است.
وی همچنین به برگزاری مسابقه نقدنویسی کتاب با همکاری دانشگاه پیام نور استان اشاره کرد و گفت: در این برنامه دانشجویان دانشگاه مذکور می‌توانند به نقد اثر معرفی شده از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بپردازند.
احمدی افزود: از دانشجویانی که بهترین نقد را متناسب با معیارهای مشخص شده ارائه دهند جوایزی از سوی کتابخانه‌های عمومی اهدا می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با تاکید بر نقش مهم امامان جمعه در هدایت افکار عمومی، خاطرنشان کرد: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی از امامان جمعه شهر‌ها و روستاهای استان درخواست می‌کنیم که در بیاناتشان توجه ویژه‌ای به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشند.
وی دیدار با مسئولان استان را از برنامه‌های دیگر کتابخانه‌های عمومی کردستان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی ذکر کرد و افزود: حمایت مسئولان از این نهاد فرهنگی که با هدف توسعه کشور فعالیت می‌کند امری ضروری است.
احمدی در ادامه بر لزوم جلب توجه عموم به ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه تاکید کرد و گفت: حضور کارکنان و کتابداران در مراکز اهدای خون از جمله برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره نقش مهم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مطالعه، بیان کرد: خبرنگاران کردستانی همواره با حمایت‌های سازنده خود به توسعه استان در ابعاد مختلف کمک‌های شایانی کرده‌اند.
وی نقش رسانه ملی را در شکل دهی به افکار عمومی مهم ارزیابی کرد و افزود: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی تلاش می‌کنیم برنامه‌های ویژه‌ای با حمایت صدا و سیمای مرکز استان برگزار کنیم.
احمدی بیان کرد: افتتاح ایستگاه مطالعه، برپایی نمایشگاه کتاب، حضور مدیرکل و کارکنان در نماز جمعه و ارائه گزارش از وضعیت کتابخانه‌های عمومی و مراسم پیاده روی با شعار کتاب و کتاب‌خوانی از جمله برنامه‌ای دیگر این هفته فرهنگی در کردستان است.
وی اضافه کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمو می‌استان کردستان همچنین در این هفته برنامه‌های دیگری مانند توزیع بروشور معرفی برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، برگزاری مراسم تقدیر از فعالان حوزه کتاب و همچنین برپایی نمایشگاه عکس و کتاب برگزار می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز