خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با ایلنا: ‌

تصمیم‌گیر انتقال پایتخت؛ قوای سه‌گانه و نماینده رهبری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۸۱

الان دیگر بحثموقعیت مکانی مطرح نیست آنچه امروز در کمیسیون اصل قرار گرفته شده است انتقال اداری پایتخت و تصمیم نهایی شورای تشکیل شده خواهد بود.

ایلنا: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از تشکیل شورایی با حضور قوای سه‌گانه و نماینده ولی فقیه به منظور بررسی درباره انتقال پایتخت خبر داد و گفت: ‌ تصمیم‌گیر نهایی مساله انتقال پایتخت این شورا خواهد بود.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه انتقال پایتخت بحثجدیدی نیست و بیش از ۱۵ سال است که مطرح شده است، اظهار کرد: ‌ زمینی در منطقه ای از کشور برای این کار دیده شده است البته این کار در تعدادی از کشورهای دنیا جمله مالزی انجام شده که موفقیت آمیر بوده است.

وی با بیان اینکه آنچه در کمیسیون عمران مطرح شده طرح جابجایی اداری پایتخت است، اظهار کرد: شورایی از قوای سه گانه به همراه نماینده مقام معظم رهبری تشکیل خواهد شد تا در خصوص انتقال پایتخت تصمیم گیری کنند واین شورا تصمیم گیر نهایی برای مساله انتقال پایتخت خواهد بود البته ممکن است شورا تصمیم بگیرد که بجای انتقال پایتخت مشکلات آن را حل کنیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه انتقال پایتخت از دید طراحان نوعی سرمایه‌گذاری است، گفت: ‌ بیشتر ساختمان‌های ادارت وزارتخانه‌ها در مکان‌های خوبی قرار دارند که ارزش مادی بالایی دارد اگر همین سازمان‌ها به فروش برسد با درآمد آن می‌توان پایتخت یک میلیون نفری تنها برای فضای اداری ایجاد کرد.

لاهوتی درباره مطرح شدن برخی از شهرها از جمله ساوه، اراک، پردیس و غیره برای انتقال پایتخت، افزود: ‌ الان دیگر بحثموقعیت مکانی مطرح نیست آنچه امروز در کمیسیون اصل قرار گرفته شده است انتقال اداری پایتخت و تصمیم نهایی شورای تشکیل شده خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر در شرایط اقتصادی مناسب این انتقال صورت گیرد این انتقال از ابعاد مختلف به نفع ما خواهد بود به ویژه از بعد امنیتی براساس دلایل موجود می‌تواند مثبت باشد.

لاهوتی تاکید کرد: از آنجا که تهران پایتخت سیاسی کشور است شرایط ویژه‌ای دارد از این رو در انتقال پایتخت حتی در بخش اداری باید دقت نظر کافی صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز