خبرگزاری کار ایران

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

دهه ۶۰ به لحاظ ادبی و فرهنگی دهه‌ای طلایی به شمار می‌رفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۴۰

ادبیات دهه ۶۰ تبریز از محضر استاد نظمی متنعم شد.

ایلنا: معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ادبیات دهه ۶۰ تبریز در سالهای حماسه و دفاع از محضر استاد نظمی بهره‌های فراوانی برده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدقاسم ناظمی که در کنگره ملی بزرگداشت علی نظمی شاعر و غزلسرای معاصر سخن می‌گفت، با بیان اینکه دهه ۶۰ به لحاظ ادبی و فرهنگی دهه‌ای طلایی به شمار می‌رفت گفت: در این سال‌ها به دلیل حضور نیروهای مردمی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شور و حماسه خاصی در شهر حاکم بود و ادبیات متعهد جایگاهی ارزنده داشت.
وی افزود: در همین سال‌ها محفل ادبی استاد نظمی به دلیل حضور شاعران متعهد نیز محملی ارزنده برای خلق آثار ماندگار ادبی در این حوزه بود و بسیاری از شاعران و کوشندگان ادبی شهر از این محفل بهره می‌بردند.
ناظمی برگزاری آیین نکوداشت برای استاد نظمی را پاسداشتی برای آن ایام یاد کرد و ادامه داد: استاد نظمی از مفاخر زنده تبریز هستند و حقی بی‌بدیل در غنای فرهنگ و ادب امروز ایران و تبریز دارند.
وی در ادامه با یاد آور شدن فعالیت انجمن ادبی تبریز در سال ۷۵ شعری از آن روز‌ها را که خود در استقبال استاد نظمی قرائت کرده بود، بازخوانی کرد.
کنگره ملی بزرگداشت استاد علی نظمی شاعر و غزلسرای معاصر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با اجرای چندین برنامه در تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز