خبرگزاری کار ایران

از امروز در سراسر استان سمنان اجرا می‌شود؛

۲۰ برنامه هفته پدافند غیرعامل

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۷۹

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان از اجرای بیش از ۲۰ عنوان برنامه متنوع در هفته پدافند غیرعامل امسال در این استان خبر داد.

ایلنا: مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان اظهار داشت: هفته پدافند غیرعامل از چهارم تا دهم آبان با شعار پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه در کشور برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا، عباس پازوکی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیرنظامی گفته می‌شود که برای مقابله با تهدیدات نظامی و غیرنظامی دشمن باید انجام شود تا در صورت تهدید از سوی دشمن، خسارت‌ها به کمترین حد ممکن برسد و امکان خدمات دهی به مردم در کوتاه‌ترین زمان میسر شود.
وی برگزاری شورای پدافند غیرعامل، دیدار اعضای این شورا با نماینده ولی فقیه در استان، دوره‌های آموزشی برای تمام شهرستان‌ها، همایش مدیران دستگاه‌های اجرایی، همایش یک روزه مدیران صنایع و شرکت شهرک‌های صنعتی، بازدید از واحدهای صنعتی حساس، افتتاح بیمارستان صحرایی در سمنان، همایش مدیران مدارس، شرکت در نماز جمعه و حضور در برنامه‌های مختلف صدا و سیمای مرکز سمنان را از برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان عنوان کرد.
وی اجرای رزمایش‌های سایبری و زیستی و انرژی را از برنامه‌های مهم هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان دانست و افزود: رزمایش سایبری در مورد فیبر نوری و رزمایش زیستی در حوزه گیاه، انسان و دام در دامغان و رزمایش انرژی برق در نیروگاه شهید باکری سمنان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به در نظر گرفتن ۱۲ کارگروه تخصصی در اداره کل پدافند غیرعامل استان‌ها، یادآور شد: این تعداد کارگروه هم اکنون در استان سمنان با عضویت ۱۳۰ دستگاه اجرایی ایجاد شده که ۱۰ کارگروه آن فعال هستند.
پازوکی فرهنگ سازی در مورد اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل برای اقشار مختلف را مهم‌ترین رویکرد در مورد پدافند غیرعامل در کشور عنوان کرد و ادامه داد: فرهنگ سازی تنها از راه آموزش به قشرهای مختلف می‌سر می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل، گفت: با توجه به اینکه دشمنان ایران اسلامی پس از ناتوانی در شکست ایران در جنگ تحمیلی، رویکرد خود را از حالت نظامی تغییر داده و به روش‌هایی روی آوردند که برای مقابله با آن‌ها نیاز به آمادگی در عرصه‌های مختلف در کشور است و به همین دلیل مقام معظم رهبری در سال ۸۲ دستور ایجاد سازمان پدافند غیرعامل را صادر کردند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان گفت: رویکرد برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل امسال، توجه به مسایل اقتصاد و به ویژه اقتصاد مقاومتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز