خبرگزاری کار ایران

جام جهانی نوجوانان - امارات؛

آشنایی با نیجریه حریف ایران در یک هشتم نهایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۰۸

تیم ملی نیجریه حریف تیم ملی ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۳ امارات، پس از برزیل پر افتخارترین تیم تاریخ جام‌های جهانی نوجوانان است.

تیم ملی زیر۱۷ سال نیجریه حریف تیم ملی ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۳ امارات، پس از برزیل پر افتخارترین تیم تاریخ جام‌های جهانی نوجوانان است.

به گزارش ایلنا، این تیم که در رنکینگ مسابقات پس از برزیل و در رده دوم قرار گرفته، تا کنون در ۹ جام جهانی حاضر بوده و در سال‌های ۱۹۸۵،۱۹۹۳ و ۲۰۰۷ قهرمان جهان شده است.

پیش از حضور در جام جهانی ۲۰۱۳ امارات، این تیم ۴۹ بازی درجام جهانی انجام داده و اگر ۳ بازی که این تیم در مرحله گروهی را محسوب کنیم از ۵۲ بازی، دارای ۳۶ برد، ۱۱ تساوی و فقط ۵ باخت دارد. ۱۱۴ گل به ثمر رسانده و ۳۷ گل خورده است. بهترین نتیجه‌ای که این تیم در تاریخ جام جهانی نوجوانان کسب کرده پیروزی ۸ بر صفر مقابل کانادا در جام جهانی ۱۹۹۳ بوده است. نیجریه در این جام جهانی در بازی اول مقابل مکزیک قهرمان جهان در دوره گذشته ۶ بر یک پیروز شده، مقابل سوئد به تساوی ۳ بر ۳ رسیده و عراق را با ۵ گل بدرقه کرده و به عنوان تیم اول گروه ششم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده است.

نکته جالب در مورد نیجریه این است که ۳ قهرمانی که این تیم در تاریخ جام جهانی بدست آورده در آسیا بوده است. نیجریه در جام جهانی ۱۹۸۵ چین، ۱۹۹۴ ژاپن و ۲۰۰۷ کره جنوبی قهرمان جام جهانی شده است.

تیم ملی نوجوانان نیجریه یک رکورد منحصر به فرد دارد. اینکه بیشترین تعداد حضور در فینال جام جهانی را دارد که ۳ بار آن را برده و ۳ بار در سال‌های ۱۹۸۷،۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ که خودش میزبان جام جهانی نوجوانان بود، باخته است. پس از نیجریه برزیل با ۵ بار حضور در فینال دوم است.

اما نیجریه از جهت بردن کاپ اخلاق هم رکورد دارد. این تیم در جام‌های جهانی ۱۹۹۳،۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ جایزه بازی جوانمردانه را به خودش اختصاص داده است. در جام جهانی ۲۰۰۹ نیجریه، آقای گل مسابقات با ۵ گل زده از نیجریه بود. نیجریه یکی از غایبین جام جهانی ۲۰۱۱ مکزیک بوده و مهاجم این تیم به نام سانی امانوئل در جام جهانی ۲۰۰۹ و در بازی نیمه نهایی مقابل اسپانیا ۱۰۰ امین گل تاریخ نیجریه را به ثمر رسانده است.

نیجریه در رقابت‌های قهرمانی آفریقا در فینال مقابل ساحل عاج، پس از اینکه بازی در وقت ۹۰ دقیقه با نتیجه یک بر یک به پایان رسید، در ضربات پنالتی مغلوب تیم ساحل‌عاج شد و به عنوان تیم دوم به جام جهانی ۲۰۱۳ امارات صعود کرد.

نیجریه در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و قهرمانی آفریقا ۱۸ گل به ثمر رسانده و تا این لحظه در جام جهانی ۱۴ گل زده است.

این تیم امروز وارد هتل دانات العین می‌شود تا برای بازی مقابل ایران در روز سه شنبه آماده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز