خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو:

برای آینده تبریز نگرانم / لشکر بیکاران یک تهدید جدی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۰۵

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در جشن غدیر خم و در جمع کثیری از مردم تبریز حرف‌های تکان دهنده‌ای را از وضعیت استان آذربایجان شرقی بر زبان راند.

ایلنا: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در جشن غدیر خم در جمع کثیری از مردم تبریز در مسجد انقلاب اسلامی با تشریح زوایایی از واقعه غدیر و ارتباط آن با شرایط موجود به بیان درد دل‌های خود در فضای کاری و توسعه استان آذربایجان شرقی پرداخت.
به گزارش ایلنا رضا رحمانی با بیان برخی مصداق‌ها به عنوان موانع توسعه استان با بیان اینکه «برای آینده تبریز نگرانم» این سوال تکان دهنده را از حاضرین پرسید: چرا سرمایه گذاران در پاسخ به دعوت ما برای آغاز فعالیت در استان می‌گویند» آنجا فضای بدبینی حاکم است؟»
غدیر، نقشه راه است
وی با بیان اینکه واقعه غدیر یک نقشه راه برای مسلمین جهان است، اظهار داشت: غدیر به مفهوم سیاست و حکومت بیانگر وجه سیاسی دین است که می‌توان نظام جمهوری اسلامی ایران را ادامه‌‌ همان واقعه غدیر و ادامه راه انبیا دانست.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معرفی شخصیت بی‌نظیر مولا علی(ع) به جهانیان را یک ضرورت دانست و با تاکید بر اینکه «علی را بشناسیم و به جهانیان بشناسانیم» گفت: شخصیت مولا علی(ع) و امام معصومین ما هنوز برای جهانیان و نسل‌های جدید ناشناخته مانده است و از این رو لازم است فیلم‌هایی مثل مختارنامه و امام علی(ع) به تمام زبان‌های زنده دنیا ترجمه و توزیع شود.
عمل به شعار‌های سال‌‌ همان عمل به فرمان امام در جنگ است
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری نقش ولی فقیه در رفع مشکلات کشور افزود: زمانی امام(ره) تکلیف فرمودند که به جبهه برویم، امروز‌‌ همان جنگ در جبهه اقتصادی ادامه دارد و رهبری عزیز که‌‌ همان امام وقت است، دستور می‌دهند که از تولید ملی حمایت کرده و حماسه اقتصادی بسازید، باید با‌‌ همان روحیه دفاع مقدسی به جنگ اقتصادی دشمن برویم و با اطاعت از فرمایشات رهبری ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
رحمانی گفت: رهبری امسال را حماسه اقتصادی، سال قبل را حمایت از تولید ملی و سال‌های پیش‌تر را به عناوین جهاد اقتصادی، همت مضاعف و کار مضاعف و اصلاح الگوی مصرف نامگذاری فرمودند، همه این‌ها برنامه و نقشه راهی است برای پیشرفت و توسعه کشور که در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد و آن‌ها نیز باید همه برنامه‌های خود را در مسیر دستیابی به اهداف مد نظر ایشان طرح ریزی کنند.
لشکر بیکاران یک تهدید جدی است
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه فعلی کشور بیکاری، تورم و فقر است، تاکید کرد: هر چند این عوامل مانع حماسه سیاسی تلقی می‌شد اما مردم با بصیرت کامل در خلق حماسه سیاسی سربلند ظاهر شدند و کشور ما در مباحثسیاسی مشکلی ندارد.
وی عنوان کرد: اما باید حواسمان جمع باشد، دشمن هم می‌داند لشکر نظامی نمی‌تواند ایران را تهدید کند، اما لشکر بیکاران می‌تواند تهدید بزرگی برای کشورمان محسوب شود.
نماینده تبریز افزود: سال‌های پس از انقلاب سالانه دو میلیون نفر متولد شده‌اند که امروز همه نیازمند کار هستند و باید فکری اساسی برای آن‌ها کرد.
وی با بیان اینکه بدنه دولت ظرفیت استفاده از این همه بیکار را ندارد، اضافه کرد: متاسفانه عدم توازن در توسعه دانشگاه‌ها و فرصت‌های شغلی باعثشده تا امروز با فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی مواجه شویم که همه در صف پیوستن به کار هستند.
راه غلبه بر بیکاری حمایت از تولید ملی است.
رحمانی حمایت از تولید را یک ضرورت، یک رسالت و دارای حجت شرعی خواند و تصریح کرد: راه رفع بیکاری و تورم حمایت از تولید ملی است، برای رفع بیکاری باید به تولید بها دهیم، حمایت از تولید انتخاب نیست بلکه ضرورتی است که رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها بر آن تاکید داشته‌اند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه «همیشه به تکلیف عمل کرده‌ام» اظهار کرد: همه مردم در اطرافیانشان حتما فردی دارند که جویای کار باشد، باید توجه داشته باشیم که برای کار کردن اطرافیانمان راهی جز حمایت از سرمایه گذار وجود ندارد.
اصل ۴۴ یعنی دولت دیگر کارخانه نمی‌زند.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اصل ۴۴ یعنی دولت دیگر کارخانه نخواهد زد، باید بخش خصوصی وارد این کارزار شود لذا برای ورود سرمایه گذاران به این فعالیت باید از آن‌ها حمایت کرد.
باید نگران آینده تبریز بود
رحمانی با بیان گوشه‌ای از دیدار‌های خود با سرمایه گذاران آذربایجانی در سایر شهر‌های کشور ادامه داد: با وضعیت فرهنگی حاکم بر حمایت از سرمایه گذار در آذربایجان شرقی، برای آینده تبریز احساس خطر می‌کنم؛ چرا سرمایه گذاران در پاسخ به دعوت ما برای آغاز فعالیت در استان می‌گویند» آنجا فضای بدبینی حاکم است؟»
وی افزود: متاسفانه فضای فرهنگی تبریز به گونه‌ای شده است که مسئولین برای خدمتی که به شهر می‌کنند باید مواخذه شوند و توضیح دهند که نفع شخصی در این کار نداشته‌اند، مگر مراجع قضایی، امنیتی و اطلاعاتی در این شهر وجود ندارد که جلوی سوء استفاده احتمالی برخی افراد را بگیرد؟ چرا ظن خود را اول به سمت افکار منفی می‌بریم؟
رحمانی ادامه داد: باید این تفکر در استان تغییر یابد، مسئولی که به دنبال کار و تلاش و آبادنی منطقه است باید حمایت شود و مسئولان کم کار مواخذه شوند، بگذارید‌‌ همان طور که تا کنون مراجع امنیتی بدون تعارف با سوء استفاده کنندگان برخورد کرده‌اند از این پس هم کارشان را انجام دهند و برخی به غلط کار آن‌ها را انجام ندهد.
وی تاخیر احداثپالایشگاه شهریار تبریز را نتیجه سوء فضای سرمایه گذاری در استان دانست و گفت: شایسته نیست تبریز نسبت به سایر شهر‌ها از قافله توسعه عقب بیافتد.
تراکتور سازی‌ها را باید تکرار کرد
رحمانی اجرای پروژه‌های بزرگ برای آبادنی شهر تبریز و آذربایجان را یک ضرورت دانست و با تاکید این ضرب المثل ترکی «داغ آشا گره دره دولا» افزود: با این لشکر بیکاران بایستی کارهای بزرگ در راستای توسعه استان انجام گیرد و کارخانه‌های مثل تراکتورسازی‌ها بایستی در تبریز به راه بیفتد و این تنها چاره غلبه بر مشکلات آینده است.
وی با اشاره به پیگیری‌های مکرر خود در احداثشهرک صنعتی ۱۰ هزار هکتاری بعثت تبریز که در ضلع شرقی جاده تبریز صوفیان احداثمی‌شود گفت: احداثاین شهرک که بستری برای ۱۵۰هزار شغل است در همین راستاست و تلاش داریم با چانه زنی اعتبارات لازم را جذب کنیم.
رحمانی همچنین توسعه صنعت خودروسازی در تبریز را جزو فعالیت‌های سال‌های اخیر خود در کسوت نمایندگی برشمرد و وجود برخی موانع حمایتی را دلیل کندی تولید به نسبت کمتر از ظرفیت تولیدی کارخانه از سوی بخش خصوصی برشمرد.
دو خواسته اساسی از مردم
رحمانی قدرت خود در اجرا را برگرفته از رای سه دوره‌ای مردم تبریز به خود دانست و با بیان اینکه در طی ۱۰ سال نمایندگی خود در مجلس حتی تدریس در دانشگاه را به خاطر نمایندگی مردم قبول نکرده است و تنها به وظایف نمایندگی در رشد شاخص‌های توسعه استان تلاش نموده است به بیان دو انتظار خود از مردم پرداخت و گفت: اول فضای تبریز را برای کار کردن آماده کنیم، فضا به گونه‌ای باشد که کارنامه افراد شاخص سنجش او باشد نه حرف و شعارهای او؛ دوم اینکه برای توسعه اشتغال و کشور از کالاهای داخلی مصرف کنیم، استفاده از هر کالای چینی ایجاد شغلی برای جوانان و مردم چین است.
هدفمندی یارانه‌های در کانال اصلی خود قرار می‌گیرد
رحمانی با اشاره به موضوع هدفمندی یارانه‌ها، و با بیان اینکه از اول نیز برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده است خاطر نشان کرد: قرار نیست به اقشاری مانند پزشکان، کارخانه داران، بازاریان و از این ردیف خانواده‌ها یارانه پرداخت شود، چرا که این دهک از جامعه نیازی به یارانه ندارد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در فاز اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بر این بود که از درآمد حاصل از این قانون به بخش بهداشت و درمان مردم هزینه کنیم، به ازدواج جوانان کمک کنیم ولی هیچ کدام از برنامه‌ها را دولت نتوانست اجرا کند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: اگر درست برنامه ریزی شود این امکان وجود دارد که از درآمد هدفمندی به طور مثال به ازدواج جوانان به عنوان هدیه کمک مالی کنیم و امید است در فاز دوم اجرای این قانون چنین موضوعاتی جدی گرفته شود.
نجات دریاچه ارومیه یک خواسته جدی است
رحمانی با اشاره به مشکل دریاچه ارومیه نیز گفت: متاسفانه دولت قبلی به غیر از شعار و جلسه برای نجات دریاچه ارومیه کاری نکرد، خوشبختانه دولت فعلی در آغاز کار خود در این زمینه موضوع را جدی شروع کرده است و شخص رییس جمهور و وزیر نیرو عزمی راسخ برای احیای این دریاچه دارند که امید است این همت به سرنوشت فعالیت‌های دولت قبلی دچار نشده و شاهد رفع مشکل دریاچه ارومیه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز