خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست کردستان:

روند خارج کردن خودروهای فرسوده در کردستان به کندی صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۸۳

مشکلات اعتباری برای تحویل و خرید خودروهای فرسوده و مشکلات اقتصادی مردم استان که موجب وارد کردن خودروهای فرسوده و ارزان قیمت از استان‌های دیگر به کردستان می‌شود، از مهم‌ترین موانع اجرای این طرح بشمار می‌روند.

ایلنا: مدیر کل محیط زیست کردستان از روند کند خارج کردن خودروهای فرسوده در استان انتقاد کرد.
ناصح قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تصمیمات اتخاذ شده مقرر شده بود که سالانه حدود ۱۰ هزار خودروی فرسوده در استان کردستان از رده خارج شوند که متاسفانه آمار ارائه شده بسیار کمتر از این میزان تعیین شده را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه در سال ۹۰ تنها ۴ هزار خودرواز رده خارج شده است گفت: در سال ۹۱ این روند کاهش پیدا کرده و به یک هزار و ۴۶۷ خودرو رسیده است و در شش ماه نخست سال جاری نیز همچنان کاهش یافته است.
قادری تصریح کرد: شرایط توپوگرافی شهرهای کردستان، سرانه پایین فضای سبز در استان، پایین بودن میزان معابر پیاده رو و سواری، عدم تناسب بین حجم خودروها و خیابانها و همچنین پدیده چند سال اخیر گرد و غبار باعثتشدید اثرات آلایندگی هوا در استان شده که خودروهای فرسوده بیشترین سهم را دارند.
وی با اشاره به اینکه استان کردستان از نظر خارج کردن خودروهای فرسوده عملکرد نامناسبی دارد و جزء استان‌های رده پایین محسوب می‌شود، یادآور شد: مشکلات اعتباری برای تحویل و خرید خودروهای فرسوده و مشکلات اقتصادی مردم استان که موجب وارد کردن خودروهای فرسوده و ارزان قیمت از استانهای دیگر به کردستان می‌شود، از مهمترین موانع اجرای این طرح به‌شمار می‌روند.
مدیر کل محیط زیست کردستان در پایان سخنانش خواستار کنترل بیشتر نیروهای راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده شد و خاطرنشان کرد، نظارت بیشتر بر مراکز معاینه فنی و افزایش نرخ خرید خودروها و ارائه تسهیلات بیشتر از مهمترین راهکارهای موثر برای اجرای این طرح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز