خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز به ایلنا گفت:

پرداخت یارانه‌ها کارگران را فقیرتر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۴۲

دولت به دلیل پرداخت نکردن سهم خود به سازمان تامین اجتماعی باعثتوقف اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع کشور شد.

ایلنا: رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز گفت: یارانه‌ها نه‌تنها هیچ دردی از دردهای جامعه کارگری دوا نکرد بلکه به افزایش فاصله‌های طبقاتی نیز دامن زد.

علی اصلانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کرج، با اشاره به این مطلب که جامعه کارگری هیچ موقع مخالف اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه نبوده است افزود: متاسفانه به دلیل کامل اجرا نشدن این قانون و عدم پرداخت سهم تولید، خسارات زیادی به بخش تولید و اشتغال کشور وارد شد و جامعه کارگری را دچار معضلات و مشکلات عدیده‌ای کرد.

ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع کشور اجرا شود

وی در ادامه با اشاره به اجرا نشدن ماده ۱۰ قانون «نوسازی صنایع کشور»، که در این قانون مقرر شده بود پس از پرداخت ۲۵ سال حق بیمه، کارگران شاغل در صنایع بازنشسته شوند اظهار داشت: پس از تصویب این قانون در سال ۸۹ مقرر شد دولت و کارفرمایان ۵ سال آخر پرداخت حق بیمه تا ۳۰ سال را به طور مساوی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند که در این صورت کارگران با ۲۵ سال سابقه حق بیمه بازنشست می‌شدند.

اصلانی در ادامه با بیان این مطلب که این قانون برای مدت کوتاهی اجرا شد و در اوایل سال ۹۰ اجرای آن به طور کامل متوقف شد گفت: دولت به دلیل پرداخت نکردن سهم خود به سازمان تامین اجتماعی باعثتوقف اجرای این قانون شد، که اگر تا پایان سال ۸۹ این قانون به اجرا در می‌آمد ۱۵۰۰۰ شغل جدید ایجاد می‌شد.

امیدواریم قانون مربوط به مشاغل سخت و زیان آور اجرایی شود

علی اصلانی در ادامه با گریزی به بحثقانون مشاغل سخت و زیان آور بیان داشت: در این قانون کارگران با ۷۳۰۰ روز و یا ۲۰ سال کار مداوم در این مشاغل بازنشست می‌شوند که متاسفانه در دولت قبلی با اضافه کردن آیین نامه‌ای به این قانون، با داشتن ۱۰ روز غیبت در سال، کارگران را از شمول این قانون منع می‌کرد.

این فعال کارگری در ادامه با ابراز خرسندی از اصلاح مجدد این قانون در دولت جدید، ابراز امیدواری کرد: طبق اصلاحیه جدید این قانون، کارگرانی که تنها ۷۳۰۰ روز در مشاغل سخت و زیان آور شاغل باشند، مشمول این قانون خواهند شد.

نمایندگان کارگری در اکثر مناظره‌های تلویزیونی باید حضور داشته باشند

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز در پایان با اشاره به اهمیت حضور نمایندگان کارگری در تمامی مناظره‌های تلویزیونی تصریح کرد: از آنجایی که جامعه کارگری نقش غیر قابل انکار و تاثیر گذاری در لایه‌های مختلف اجتماع دارد، که نمونه بارز آن را هم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری می‌توان متذکر شد، از این روی حضور مستمر و فعال نمایندگان کارگری در اکثر مناظره‌های تلویزیونی به خصوص بحث‌هایی که مستقیما جامع کارگری با آن درگیر و در زندگی آن‌ها ملموس است غیر قابل اغماض است.

این فعال کارگری در پایان از تهیه کنندگان مناظره‌های تلویزیونی در خواست کرد تا از نمایندگان کارگری برای شرکت در اکثر مناظره‌ها و استفاده از نقطه نظرات آن‌ها، به خصوص موضوعاتی که ارتباط مستقیمی با بدنه جامعه کارگری دارد استفاده کنند.

گفتگو از: شهاب الدین خاکدامن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز