خبرگزاری کار ایران

بیانیه جشن چهاردهمین سال تاسیس خانه موسیقی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۱۲

خانواده بزرگ هنر موسیقی در کشور بیش از هرچیز به احترام، کرامت و شان و اعتبار از دسته رفته خویش می اندیشد و خواستار بازگشت هنر و هنرمند به جایگاه والایی است که استحقاق آن را دارد.

ایلنا: اعضا خانه‌ی موسیقی به مناسبت چهاردهمین سالگرد تاسیس که مقارن شده است با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، طی بیانیه‌ای خواسته‌های خود را از مسوولان جدید وزارت ارشاد مطرح کردند.

به گزارش ایلنا؛ متن این بیانه‌ی به شرح زیر است:

بیانیه جشن چهاردهمین سال تاسیس خانه موسیقی
۲۲ مهرماه ۱۳۹۲

پس از نزدیک به پانزده سال که از فعالیت تنها نهاد مدنی موسیقیدانان کشور یعنی خانه موسیقی ایران می گذرد دیگر نیازی به اثبات این تشکل مردم نهاد نیست و شاید نیازی هم به قرائت بیانیه نباشد چرا که در عهد مسئولانی که هنر فاخر و تاثیر گذار موسیقی را با پفک مقایسه و به آن تشبیه می کردند خواندن بیانیه کوبیدن آب در هاون بود.

اما اینک که قرار است به تدبیر / امید داشته باشیم و مسئولانی با گوش شنوا / به چند نکته به عنوان نخستین و انشاالله آخرین بیانیه در دولت تفکر و تعقل و تدبیر / اشاره می کنیم:

خانواده بزرگ هنر موسیقی در کشور بیش از هرچیز به احترام، کرامت و شان و اعتبار از دسته رفته خویش می اندیشد و خواستار بازگشت هنر و هنرمند به جایگاه والایی است که استحقاق آن را دارد این جایگاه بارها و بارها از سوی دستگاهها و نهادهای مرتبط و غیر مرتبط با موسیقی مخدوش شده است.

عمر و سرمایه خیل عظیم جوانان و استعدادهای درخشان هنر موسیقی در پیچ و خم های جانفرسای اداری و قوانین نانوشته و اعمال سلیقه های بی ربط و بیکاری و هزاران مانع دیگر در حال نابودی است؛ مسئولان باید در اسرع وقت چاره ای بیندیشند.

بزرگان و موسیقیدانان معمر و پیشکسوت که عمر گرانمایه خود رابرای اعتلای فرهنگ و هنر ایران زمین هزینه کرده اند در ایامی که نیاز به توجه و رسیدگی دارند مغفول واقع شده اند واین نقیصه در بخش موسیقی نواحی و قومی ایران به علت دوری از مرکزمضاعف است.

اقتصاد هنر یکی از مهمترین مقولات برای فعالیت هنرمندان بویژه جوانان و نسل نو در این عرصه است در زمانه ای که هزاران مانع برای فعالیت هنرمندان و موسیقیدانان وجود دارد این چرخه معیوب و ناسالم است وگرانی و اجحاف محل ها و مکانهای اجرای کنسرت که اکثریت قریب به اتفاق آنها دولتی است این بار گران را بر دوش هنرمندان سنگین تر کرده است.

خانه موسیقی از همه مسئولان بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران، حوزه هنری، سازمان صدا و سیما و همچنین از بخش خصوصی و خیرین و فرهنگدوستان تقاضا دارد در اولین فرصت نسبت به ساخت تالار و محلی مناسب اجرای کنسرت که به خود هنرمندان تعلق داشته باشد اقدامی عاجل نمایند.

جامعه هنرمندان کشور از دستگاه قضایی انتظار دارند دادسرایی ویژه هنرمندان اختصاص دهند تا همه مجریان و دست اندرکاران قضایی آن با موضوع کپی رایت به خوبی آشنا بوده و از سرقت روزافزون اندیشه و آثار هنرمندان جلوگیری نمایند.

و بالاخره اینکه اگر تدبیری هست باید نتیجه آن آزاد گذاشتن هنرمندان برای تولید و خلاقیت باشد و اگر چنین شد دیگر نالیدن از نبود بودجه نیازی نیست چرا که هنر والا خودکفایی را به دنبال خواهد داشت مگر در مواردی خاص که نهاد صنفی می تواند با همپوشانی و حمایت از هم صنف نواقص را جبران نماید به شرطی که وعده رئیس جمهور منتخب محقق شود و امور به صنف واگذار گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز