خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در جمع نمایندگان استان تاکید کرد:

باید در قالب یک برنامه چهارساله تراز اول بودن استان اصفهان را به آن برگردانیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۹۴

زرگرپور سیاست‌های کاری خود در قبال مسائل کلان و مشکلات عمده استان اصفهان را در مجمع نمایندگان مطرح نمود.

ایلنا: رسول زرگرپور در اولین جلسه مجمع نمایندگان استان که با حضور نمایندگان مجلس در مهمانسرای استانداری تشکیل شد؛ دیدگاه‌های نمایندگان در خصوص مسائل کلان استان را شنید و سیاست‌های خود را در این خصوص مطرح کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان در این جلسه مباحثزیست محیطی، برقراری تعادل منطقه‌ای، ‌ ابر پروژه‌هایی که جنبه ملی دارند و مقوله آب و نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد را بعنوان چهار حوزه کاری عمده و مهم استان مطرح کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته استان اصفهان در تراز اول بود، ‌اظهار داشت: بسیاری از موضوعات از این استان به دیگر استان‌ها نشر پیدا کرده، ترویج و توصیه می‌شد.

زرگرپور افزود: برای استانی که بسیاری از طرح‌های عمرانی در آن شکل گرفته، هویت پیدا کرده و اجرا می‌شد و سپس به استان‌های دیگر برای اجرا داده می‌شد، وضعیت فعلی مطلوب نیست.

وی از اینکه امروز اصفهان حالت تراز اول بودن خود را ازدست داده و از استان‌های همسنگ خود در جذب منابع و امکانات و به تبع در توسعه و پیشرفت عقب مانده است، ابراز تأسف نمود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اصلیترین کاری که به نظر می‌رسد باید با توفیق الهی و همکاری نمایندگان و دیگر اقشاری انجام پذیرد، این است که در قالب یک برنامه چهارساله بتوانیم تراز اول بودن استان را به آن برگردانیم.

وی با بیان اینکه در مرحله اول کار خود در استان سعی نمودیم با همه گروه‌های سیاسی و نخبگان نشست و گفتگو داشته باشیم، اذعان داشت: در مواقع لزوم از طرح‌های ارائه شده و نظرات استفاده خواهیم نمود.

زرگرپور با اشاره به اینکه البته تراز اول بودن شاخص‌هایی دارد که باید بررسی شود، ‌ بهره‌مندی از روزنامهٔ ملی، ایرلاین مختص اصفهان، سالن اجلاس بین المللی و دیگر امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز را به عنوان برخی از این شاخص‌ها برشمرد.

وی در ادامه افزود: تعدادی از روزنامه‌های اصفهان مجوز ملی دارند ولی به دلیل نداشتن توزیع ملی، اصفهان از این ابزار مکتوب برای رساندن صدای خود محروم است.

استاندار اصفهان داشتن یک ایرلاین مختص اصفهان را یکی از ابزار و ملزومات تراز اول بودن برشمرد و خاطر نشان کرد: در تمام دنیا کلیه اجلاس‌های بین المللی در شهرهایی که دارای جاذبه توریستی و فرهنگی هستند برگزار می‌شود.

وی افزود: این موضوع عاملی است برای جذب شرکت کنندگان بعنوان توریسم، اما متأسفانه در اصفهان اجلاس بین‌المللی برگزار نمی‌گردد و حتی برای برگزاری اجلاس‌های داخلی نیز سالن مناسبی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اولین پایگاه امداد هوایی در اصفهان پس از هفده استان دیگر امروز به بهره برداری رسید، ‌اظهار داشت: با توجه به اینکه اصفهان معین تهران است، راه اندازی این پایگاه باید بسیار زود‌تر از این اتفاق می‌افتاد.

زرگرپور از آلاینده‌های زیست محیطی بعنوان بزرگ‌ترین چالش شهر اصفهان نام برد و عنوان کرد: جلسات مقدماتی جهت مقابله با این پدیده مخرب تشکیل گردیده است چرا که اهمیت پرداختن به آن کمتر از مبحثآب نیست.

وی در خصوص مباحثمربوط به انتقال آب اظهار داشت اولین بازدید بنده که با انعکاس رسانه‌ای وسیع روبرو شد بازدید ۹ ساعته از تونل سوم و تأسیسات سد و تونل‌های انحرافی آن بود که با توضیحات کار‌شناسان همراه بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تنها ۱۵ متر از حفاری تونل سوم باقی مانده است، افزود: امیدواریم با توجه به شرایط حفاری بسیار سختی که وجود دارد، مشکلی به وجود نیاید. ‌

زرگرپور از تاریخچه طولانی ابرپروژه‌های استان نیز ابراز تأسف نمود و ابراز داشت: فاصله دار شدن استان اصفهان از استان‌های همسنگ خود را در شأن مردم این استان نیست.

وی افزود: ابرپروژه‌هایی که جنبه ملی داشته و فرا استانی است متأسفانه تبدیل به آثار باستانی شده و این در حالی است که اتمام آن نتایج مثبت برای همه و بهره برداری ملی به همراه خواهد داشت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر ۵۰ کیلومتر از مرکز اصفهان دور شویم با خیلی از استان‌های توسعه نیافته برابر هستیم، ‌ تصریح کرد: متأسفانه از اصفهان فقط مرکز شهر و چهارباغ آن دیده شده است.

وی ادامه داد: فاصله‌ای که از نظر برخورداری در برخی نقاط استان به وجود آمده است، بدون شک تبعات و مشکلات بعدی را به وجود خواهد آورد و جلوگیری ازاین مسئله نیازمند تلاش برای برقراری تعادل در همه مناطق استان است.

شایان ذکر است در این جلسه نمایندگان استان ضمن عرض تبریک به مناسبت انتصاب دکتر رسول زرگرپور به سمت استاندار اصفهان، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات کلان استان و مشکلات شهرستان‌ها بیان نموده و آمادگی خود را برای همکاری در پیشرفت امور جاری استان اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز