خبرگزاری کار ایران

هنرمند مقیم ایتالیا با ماه پیشونی به همدان می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۷۲

آرش عباسی هنرمند ایرانی مقیم ایتالیا با اجرای نمایش «ماه روی پیشونی» در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور خواهد داشت.

ایلنا: آرش عباسی هنرمند ایرانی مقیم ایتالیا با اجرای نمایش «ماه روی پیشونی» در جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان همدان حضور خواهد داشت.
به گزارش ایلنا، عباسی درباره اجرای این اثر نمایشی اظهار کرد: ایده اولیه نمایش «ماه روی پیشانی» را از افسانه «ماه پیشونی» که برای همه ما آشناست، گرفتم و وقتی کار کردن بر این ایده برایم جذاب شد که دیدم ایتالیایی‌ها هم افسانه‌ای دارند که خیلی به افسانه ما شبیه است.
عباسی ادامه داد: از تلفیق هر دو افسانه به یک داستان جدید رسیدم که پایبند به هیچکدام از دو افسانه اولیه نیست.
وی که این نمایش را به دو زبان فارسی و ایتالیایی اجرا می‌کند، درباره گروه اجرایی آن توضیح داد: این نمایش شش بازیگر ایتالیایی، بلژیکی و ایرانی دارد و اولین تجربه همکاری گروه موج و کمپانیdei rifugiati ایتالیا به حساب می‌آید.
نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئا‌تر از اجرای این نمایش در دیگر کشور‌ها خبر داد و افزود: اولین اجرای ما در همدان خواهد بود و بعد اجراهای ایتالیا را شروع می‌کنیم و بعد هم قرار است در بلژیک اجرا داشته باشیم.
وی با ابراز خرسندی از حضور یکی از هنرمندان مطرح ایتالیا در گروه اجرایی نمایش‌اش توضیح داد: در جشنواره کودک همدان مدیر کمپانی dei rifugiati آقای پیترو فلوریدا که دبیر چندین جشنواره تئاتری بوده هم به عنوان طراح تکنیک و صحنه با ما خواهد بود که از این بابت بسیار خوشحالم.
وی افزود: فلوریدا کوله باری از تجربه در برگزاری کارگاه‌های آموزشی با تئاتری‌های مبتدی و حرفه‌ای دارد و تا به حال در بسیاری از کشور‌ها کارگاه‌های کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی برگزار کرده و بسیار علاقه‌مند به ایران و تئا‌تر ایران است.
آرش عباسی پیش از این نگارش و کارگردانی نمایش‌هایی همچون «زیرزمین»، «همه چیز درباره آقای ف»، «آفتاب از میلان طلوع می‌کند»، «نویسنده مرده است»، و نگارش نمایش‌نامه‌هایی چون «لابی»، «پیچ تند»، ‌ «ورود آقایان ممنوع»، «پدرانه»، «حریم»، «غریبه»، «بعضی وقت‌ها خوبه آدم چشماشو ببنده» و… را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است و مدتی است در ایتالیا زندگی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز