خبرگزاری کار ایران

عباس جدیدی:

دنبال مقصر برای پروژه ایران زمین نباشیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۳۱

فعلاً توقف عملیات اجرایی پروژه به مصلحت نیست. ستاد بحران به یاری بیاید. همچنین فعلاً نه شورای شهر نه نظام مهندسی وقت خود را برای دنبال گشتن مقصر تلف نکند چون این کار از وظایف محاکم صالحه است.

ایلنا: عباس جدیدی(معاون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران) به بررسی فرونشست زمین در ایران زمین پرداخت و در قالب نظر شخصی گفت: به دنبال پیدا کردن مقصر نباشیم اگرچه توقف عملیات اجرایی پروژه به مصلحت نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جدیدی در نطق پیش از دستور در ارتباط با فروریختن گود ۳۵ متری خیابان گلستان واقع در شهرک قدس اظهار کرد: در تاریخ ۱۰ مهرماه تعدادی از شهروندان از احتمال ریزش خیابان و منازل مجاور خاکبرداری عمیقی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع و گودبرداری بیش از ۳۵ متر در خیابان ایران زمین خبر دادند که پس از مراجعه به این مکان به چشم خود گودبرداری غیراصولی و غیرفنی را دیدم و خطر را احساس کردم.

وی با بیان اینکه پیش از این سلطانی‌فر؛ دیگر عضو شورای شهر؛ ۸ روز جلوتر از این زمان به دلیل گودبرداری غیراصولی این مسئله را پیش‌بینی کرده بود، تصریح کرد: از روزی که رانش خیابان ایران زمین بوجود آمده تاکنون شهردار، رئیس شورا و سایر اعضا و افرادی از سازمان نظام مهندسی با حضور سایر مسئولان در جلسات مختلف به چند و چون این موضوع پرداختند. بدون شک باتوجه به استعداد خاک منطقه و وجود تأسیسات آب، فاضلاب و گاز؛ این زمین تحمل خاکبرداری با عمق ۳۵ متری را نداشته و احتمالاً به همین دلیل از نظر ایمنی و تأمین امنیت ظرفیت احداثده طبقه پارکینگ به عمق ۴۰ متر در زیر زمین امکان‌پذیر نیست.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه فصل بارندگی را پیش روی داریم و اگر باران شدیدی رخ دهد احتمال گسترش خطرات ناشی از رانش زمین وجود دارد، تأکید کرد: باید هر چه سریع‌تر قبل از شروع بارندگی تدابیری جدی اندیشیده شود که از خوب کار کردن زهکش‌ها اطمینان کامل حاصل شود.

جدیدی در ادامه گفت: سازمان‌های شرکت آب و فاضلاب استان تهران در ۲۰ آذر سال ۹۱ طی نامه شماره ۴۹۹۶ و شرکت آب و فاضلاب منطقه ۱ تهران در ۲۱ آذر همان سال پس از بازدید میدانی از محل پروژه نگرانی خود را از وقوع خسارات به منازل مسکونی و احتمال رانش زمین اعلام کردند.

این عضو با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز ۶ بار در سال جاری از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه در پرخطر بودن گودبرداری این خیابان تذکراتی را داده‌اند، تصریح کرد: حوزه معاونت نظارت شورای شهر تهران در تاریخ ۳۰ اردیبهشت امسال و سلطانی‌فرد در ۲ مهرماه امسال توجه مسئولین را به شکایت اهالی ناشی از احداثاین پروژه جلب کرده بود و اهالی نیز از زمان تجهیز کارگاه تاکنون ده‌ها بار اظهار نگرانی خود را اعلام کرده و درخواست کمک کرده بودند.

جدیدی با بیان اینکه کمیسیون عمران، شهرسازی معماری و معاونت نظارت شورای شهر تهران در ۲۱ مهرماه سال جاری با حضور تعدادی از کارشناسان از سازمان‌ها و نهادهای مختلف به همراه نماینده مالک جلسه‌ای را برگزار کردند و تصمیم گرفته شد که ظرف یک هفته آینده مالک و مجری درخصوص کنترل و پایش خیابان ایران زمین ابزارهای لازم نصب شود. همچنین کارگاه فنی ارزیابی وضعیت گود را در همه جوانب بررسی کند.

جدیدی ادامه داد: مقرر شد کارگروه فنی در رابطه با کم کردن طبقات زیرزمین‌ها میزان سطح اشغال تعداد طبقات روی همکف اظهارنظر فنی کنند و همچنین مقرر شد نظام مهندسی تکالیف قانونی خود را براساس ماده ۳۳ اعمال و رسیدگی به شکایات اداری فرایند کاری را انجام دهد.

این عضو شورای شهر همچنین تصریح کرد: با تشکیل هیئت سه نفره کارشناس رسمی دادگستری؛ این هیات باید وضعیت املاک بویژه املاک ضلع شمالی پروژه را دقیقاً از لحاظ ایمنی و پایداری تا ۲۵ مهرماه سال جاری بررسی و گزارش کند.

جدیدی در پایان شخصاً نظر خود را در این واقعه اعلام کرد و گفت: فعلاً توقف عملیات اجرایی پروژه به مصلحت نیست. ستاد بحران به یاری بیاید. همچنین فعلاً نه شورای شهر نه نظام مهندسی وقت خود را برای دنبال گشتن مقصر تلف نکند چون این کار از وظایف محاکم صالحه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز