خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج:

مسئولان استان البرز به اختلافات پایان دهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۱۴

ظرفیت های بالقوه استان البرز در سایه برخی سوء مدیریت‌ها گم شده است. / بروز اختلافات استان را زمین‌گیر می‌سازد. / مسئولیت را طعمه برای خود ندانید.

ایلنا: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج بر لزوم پرهیز مسئولان از دامن زدن به اختلافات سلیقه‌ای در استان البرز تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در همایش شوراهای اسلامی و روستایی و دهیاری‌های استان البرز که در سالن شهیدان‌ نژادفلاح برگزار شد، وجود شورا‌ها را یکی از مظاهر حاکمیت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی قلمداد کرد و اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد حاکمیت اسلامی و مشارکت مردمی به‌شمار می‌روند.

وی وجود بیش از ۷۰۰ عضو دهیاری و شوراهای اسلامی در سراسر استان را مصداق بارزی از این امر دانست و افزود: آثار مشورت تا جایی است که دین مبین اسلام نیز جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای امر شورا قائل است.

حجت الاسلام و المسلمین همدانی یادآور شد: بهره‌مندی از خرد جمعی به عنوان مجموعه‌ای از عقول مهم‌ترین شاخصه و مؤلفه در امر شور و مشورت است و همین امر نیز خود نقش شورا‌ها را متذکر می‌شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج در ادامه به پتانسیل‌های بالقوه استان البرز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: زمینه‌های فراوانی برای رشد و توسعه اقتصادی و تولیدی در استان البرز وجود دارد اما به جهت برخی از سوء مدیریت و بی‌برنامگی‌ها در کنار توجه نداشتن به زیر ساخت‌ها تمامی این ظرفیت‌ها زمین‌گیر شده است.

وی افزود: استان البرز در مجاورت استان تهران و پایتخت کشور با دارا بودن آب و خاک مناسب و مستعد، زمینه‌های مناسبی دارد که باید با تدبیر از آن‌ها بهره برداری کرد و آبادانی این استان را رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین همدانی در بخش دیگری از سخنان خود بروز هر گونه اختلاف را مانع توسعه و آبادانی دانست و تصریح کرد: به اندازه بروز هر اختلاف عقل از بین می‌رود و همین اختلاف‌ها موجب زمین گیر شدن استان در تمامی ابعاد خواهد شد.

وی همچنین به تعریف لغوی اختلاف نیز اشاره کرد و افزود: اختلاف از خلف ریشه می‌گیرد به معنای آمدن و رفتن حال اگر کسی برود و به جای او بدی جایگزین شود امری مضموم و ناپسند است.

نماینده ولی فقیه با بسط محور سخنان خود به بهره گیری از خرد جمعی و مشورت بیان کرد: در شورا‌ها نیز مجموعه عقول در کنار هم جمع می‌شود و تصمیمی به نفع مردم گرفته می‌شود.

وی خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: در حال حاضر شما به عنوان نمایندگان مردم از قدرت قابل توجهی در محدوده حاکمیتی خود برخوردار هستید؛ بنابراین باید پاک دستی را پیشه کار خود قرار دهید.

امام جمعه کرج ادامه داد: مدیران و اعضای شوراهای اسلامی باید بدانند که اینجایگاه و پست‌ها وسیله‌ای برای کسب خواسته‌های شخصی نیست و در هر کاری باید پاسخگوی وجدان بیدار خود باشید.

وی تصریح کرد: با نیت خالص با هر گونه فساد، آلودگی‌ها و کج کاری‌ها مبارزه کرده و به دور از فرصت سوزی‌ها، خالصانه برای خداوند کار کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز