خبرگزاری کار ایران

پاکسازی و تهیه نقشه غار سفیدآب الموت قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۹۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از پاکسازی غار سفید آب الموت در راستای حفاظت و زیباسازی محیط زیست و عرصه‌های طبیعی خبر داد.

ایلنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزویناز پاکسازی غار سفید آب الموت در راستای حفاظت و زیباسازی محیط زیست و عرصه‌های طبیعی خبر داد.

به گزارش ایلنا از قزوین، علی آقا فرهادی گفت: در این برنامه که حدود ۶ ساعت به طول انجامید ضمن پاکسازی غار از زباله‌های موجود، دالان‌های فرعی غار بررسی و نقشه غار نیز تهیه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: این برنامه با حضور ۱۰ نفر از کارکنان این اداره کل و همکاری دو نفر از غارنوردان انجمن غارنوردی ایران انجام شد.

فرهادی تاکید کرد: غار سفید آب با ارتفاع دو هزار و دویست و هفتاد و سه متر از سطح آب‌های آزاد از نظر مختصات جغرافیایی در ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهر قزوین و ۲۱ کیلومتری شمال رجایی‌دشت، بالا‌تر از روستای سفیدآب واقع شده است.

وی اشاره کرد: طول غار حدود ۸۷ متر و عمق آن حدود ۲۷ متر از دهانه غار برآورد می‌شود که انتهای غار به آب ختم می‌شود.

فرهادی در ادامه ضمن اشاره به میسر نبودن امکان طی مسیر درون غار برای افراد عادی، یادآور شد: در این بازدید یکی از غارنوردان تا عمق ۳۲ متری آب غواصی کرد که ادامه غواصی به دلیل محدودیت تجهیزات میسر نشد و عمق اندازه‌گیری شده آب نشان دهنده آن است که این غار در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

فرهادی در پایان گفت: این غار با توجه به اندازه چکنده و چکیده‌های آن، غار جوانی محسوب می‌شود و با آنکه رفتن به داخل غار و طی مسیر آن برای افراد عادی ممکن نیست اما وجود زباله در درون غار با توجه به پاکسازی سال گذشته، نشان از ورود افراد یا گروه‌هایی به داخل غار دارد که موجب وارد شدن آسیب به چکنده‌های غار نیز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز