خبرگزاری کار ایران

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی:

کمبودی در بازار نهاده‌های دامی آذربایجان شرقی وجود ندارد

کد خبر : ۱۱۳۰۶۰

قیمت گذاری نهاده‌های دامی از طریق ستادتنظیم بازار کشو صورت می‌گیرد. / تاثیر قیمت نهاده‌ها ناشی از تک نرخی شدن ارز مبادله‌ای بوده و به دنبال آن قیمت محصولات تولیدی در حوزه دام وطیور نیز افزایش یافته است. / عرضه و تقاضا و مکانیزم‌های اقتصادی کار خود را به درستی انجام می‌دهند.

ایلنا: مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی گفت: هیچگونه کمبودی در بازار نهاده‌های استان وجود ندارد.
به گزارش ایلنا، رضا خدایی در جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان، با بیان اینکه تاثیر قیمت نهاده‌ها ناشی از تک نرخی شدن ارز مبادله‌ای بوده و به دنبال آن قیمت محصولات تولیدی در حوزه دام وطیور نیز افزایش یافته است گفت: عرضه و تقاضا و مکانیزم‌های اقتصادی کار خود را به درستی انجام می‌دهند.
وی در خصوص قیمت نهاده‌های دامی گفت: این شرکت هیچ نقشی در قیمت گذاری نهاده‌های دامی ندارد و ستاد تنظیم بازار کشور قیمت واقعی نهاده‌ها را اعلام می‌کند.
مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت نهاده‌ها با ارز مبادله‌ای توزیع می‌شود اظهارداشت: در حال حاضر ذرت به قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ ریال و کنجاله سویا به قیمت ۱۸ هزار ریال در مبادی ورودی بندر عرضه می‌شود و فاصله قیمت ایجاد شده توسط واسطه‌ها و دلالان به وجود آمده و موجب افزایش قیمت نهاده‌های دامی شده است.
خدایی با بیان اینکه ایجاد التهاب در بازار مرغ صحیح نیست تصریح کرد: تمامی نهاده‌های دام و طیور بیشتر از نیاز استان در حال توزیع است که هم شرکت پشتیبانی امور دام وهم بخش خصوصی دراین حوزه فعال هستند.
وی با بیان اینکه ارز مرجع در قانون بودجه ۹۲ لحاظ نشده است گفت: چیزی که امروز در جامعه تحت عنوان ارز مرجع تعریف می‌شود در قانون بودجه امسال دیده نشده است بلکه تاکید بر ارز تک نرخی(۲۴۷۷۰ ریال) شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز