خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جوادی‌آملی:

تابع قوانین بین‌المللی هستیم

کد خبر : ۱۱۳۰۴۷

غرب باید برای ملت ایران اعتمادسازی کند؛ چراکه هرجا سخن از کشتن است، یک پای ثابت آن آمریکاست و ما واقعاً مظلومیم، منتها، در کمال عقل و درایت می‌گوییم که تابع قوانین بین‌المللی هستیم.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: غرب باید برای ملت ایران اعتمادسازی کند؛ چراکه هرجا سخن از کشتن است، یک پای ثابت آن آمریکاست و ما واقعاً مظلومیم، منتها، در کمال عقل و درایت می‌گوییم که تابع قوانین بین‌المللی هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از حوزه آیت‌الله جوادی آملی، در دیدار جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه دویسبورگ - اسن آلمان و تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشکده مطالعات جهانی دانشگاه تهران، در پاسخ به سوالی در مورد برقراری رابطه بین ایران و آمریکا، با یادآوری جنایات این کشور علیه ملت ایران اسلامی، گفت: ایران در عین احترام به همه کشورها و ملیّت‌ها، نسبت به بعضی از کشورها از جمله آمریکا حساسیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه بعضی از این کشورها، سالیان متمادی در ایران حکومت کردند و رفتار بدی داشتند و سلاطین ظالمی را روی کار آوردند و منابع کشور را غارت کردند.

وی ادامه داد: این‌ها با پرورش و حمایت از تروریست‌ها و تحریک صدام علیه ایران، دو سال جنگ داخلی و هشت سال جنگ خارجی را بر ما تحمیل کردند، سالیان متمادی نفت و گاز مملکت را به غارت می‌بردند، اما ایران با همه بزرگواری، عقل، عدل و احسان مداری از بسیاری از این موارد صرف نظر کرد.

وی با یادآوری جنایات و ترورهایی که در این مدت در حق مردم ایران انجام شده است، افزود: تروردانشمندان هسته‌یی ما همچون شهیدان شهریاری و محمدی، به وسیله همین استکبار جهانی و صهیونیسم صورت گرفت؛ ما کم از این‌ها بی‌مهری و جنایت ندیده‌ایم، اما باز هم در کمال عقل و انصاف می‌گوییم که برابر قوانین بین‌الملل عمل می‌کنیم.

جوادی آملی با بیان این ‌که «پیام دین اسلام این است که نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید»، یادآور شد: غرب باید برای ملت ایران اعتمادسازی کند؛ چراکه هرجا سخن از کشتن است، یک پای ثابت آن آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: ما واقعاً مظلومیم، منتها در کمال عقل و درایت می‌گوییم که تابع قوانین بین‌المللی هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز