خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان:

بزرگ‌ترین صدمات را از برخورد‌ها و قضاوت‌های کلیشه‌ای خورده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۳۹

اینکه افراد را چپ یا راست بدانیم مرگ حیات آن‌ها را رقم زده‌ایم. چرا که گروه‌ها تنها ابزارهایی برای تعامل انسان‌ها هستند.

ایلنا: رئیس دفتر رئیس جمهور معتقد است در تجربه اجتماعی سه دهه گذشته بزرگ‌ترین صدمات را از برخورد‌ها و قضاوت‌های کلیشه‌ای متحمل شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نهاوندیان در مراسم تودیع مریم مجتهدزاده و معارفه شهین دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که عصر امروز در محل سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد گفت: برگزاری جلسه تودیع و معارفه در ایام عید قربان را به فال نیک می‌گیریم اگر چه بزرگداشت یک تلاش «ابراهیمی» است اما در عین حال بزرگداشت سعی «هاجری» است.

وی تصریح کرد: اینکه در چنین ایامی این جلسه برگزار می‌شود و مشعل این مسئولیت بزرگ از دست خانم خدوم مخلصی به دست بانوی تلاشگر دیگری سپرده می‌شود نماد خوبی از سعی هاجر است.

وی ادامه داد: توفیق خانم ملاوردی را در این سعی هاجری آرزو می‌کنم و قبولی زحمات خانم مجتهدزاده را از درگاه خداوند طلب می‌کنم.

نهاوندیان با اشاره به اینکه حضور من در اینجا بدلی است افزود: قرار و شایسته بود که خود آقای روحانی تشریف داشتند و ایشان مشتاق هم بودند در آغاز فصل جدید خدمت به بانوان خود تشریف داشته باشند اما این روز‌ها فشار زمانی بر ایشان زیاد است از همین رو به بنده مأموریت داده شد که سلامت و احترام ایشان را به جامعه بانوان ابلاغ کنم.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امیدواریم در دوره خدمتگذاری دولت تدبیر و امید بتوانیم خدمت شایسته‌ای به بانوان کشور کنیم با اعلام این عزم که برنامه دولت در خدمت به بانوان محدود به این معاونت امور زنان و خانواده نیست و مجموعه دولت خدمتگذار همه ملت و بانوان است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند باید به آن‌ها خدمات خوبی ارائه شود تا برخی کاستی‌های گذشته جبران شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: در اقتصاد اگر مردم به صحنه بیایند این شرایط دشوار که در آن قرار داریم می‌تواند تبدیل به شرایط پربرکت شود و اگر مردم به میدان بیایند حماسه اقتصادی محقق می‌شود چنانچه با حضور آن‌ها حماسه سیاسی بوجود آمد.

وی با تأکید براینکه باید حرکت گسترده و فراگیر و نهضتی را در امور زنان و خانواده شاهد باشیم افزود: نباید این طور باشد که با نگاه بخشی و گروهی بتوانیم این مهم را در تحول اجتماعی سامان دهیم اگر چه بسیار مهم است که معاونت ریاست جمهوری زنان و امور خانواده وظیفه خود را برنامه ریزی و هماهنگی بداند.

نهاوندیان با اشاره به اینکه در امور زنان تصدی‌گری وظیفه دولت نیست چنانچه در حوزه اقتصادی نیز این طور است افزود: اگر ظرفیت‌های موجود در جامعه را شناسایی کنیم و به میدان بیاوریم در آن صورت است که وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به ویژگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در دولت یازدهم گفت: دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال مسئولیت را برعهده گرفته است از همین رو اعتدال در اندیشه و عمل و همچنین در حوزه زنان خیلی معنا دارد.

وی افزود: اعتدال چگونگی نگاه ما به امور زنان را مشخص می‌کند به این معنی که باید از تفریط و افراط اجتناب شود.

نهاوندیان با اشاره به اینکه در حوزه زنان دیدگاه‌های افراطی در دنیا و همچنین در ایران وجود دارد افزود: باید مرز خود را با این دیدگاه‌های افراطی روشن کنیم اگرچه دیدگاه‌های تفریطی هم در این حوزه وجود دارد و از آن‌ها هم آسیب دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه اعتدال در اندیشه کار فرهنگی می‌برد افزود: اعتدال در عمل نیز لازم است و در حوزه‌های مختلف سوالهای مشخصی برای حضور و مسئولیت پذیری از سوی زنان وجود دارد.

نهاوندیان با تأکید براینکه الگو داشتن در عمل بسیار مهم است افزود: باید در حوزه اقتصادی زن کارآفرین و موفق داشته باشیم و بتوانیم نشان دهیم در عین این موفقیت نیز از مسئولیت خانوادگی‌اش کم نگذاشته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اعتدال در تعامل را نیز مهم ارزیابی کرد و افزود: حضور مسئولانه و اثرگذار بانوان در حیات اجتماعی نیاز به تعامل توأم با اعتدال با دیگران هم داخلی و هم خارجی دارد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت ریاست جمهوری امور زنان و خانواده مسئولیت بسیار بزرگی دارد چرا که با همه گروه‌ها و سلیقه‌ها در این حوزه روبروست. از همین رو باید یک رابطه تعاملی سازنده را شکل بدهد.

نهاوندیان با بیان اینکه در تجربه اجتماعی سه دهه خود بزرگ‌ترین صدمات را از برخورد‌ها و قضاوت‌های کلیشه‌ای خورده‌ایم افزود: هر زمان که مردم را با برچسب‌هایشان قضاوت کردیم هم به خود و هم به آن‌ها آسیب زده‌ایم.

وی گروه‌های سیاسی و جمع‌های اقتصادی را مرکب‌هایی برای روح انسان و نه بالعکس دانست و افزود: اینکه افراد را چپ یا راست بدانیم مرگ حیات آن‌ها را رقم زده‌ایم. چرا که گروه‌ها تنها ابزارهایی برای تعامل انسان‌ها هستند.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: اگر قضاوت‌ها را منصفانه کنیم با همه می‌شود کار کرد چرا که تقسیم بندی‌هایی که داریم تقسیم بندی‌هایی مجهول است.

وی ادامه داد: گاهی در تصویرهای رسانه‌ای، خیر و شر مطلق نشان داده می‌شود این درحالی است که در جلسه‌ای‌‌ همان افراد در کنار هم حرف می‌زنند و می‌بینیم که علاوه بر افتراق، ۷۰ تا ۸۰ درصد مشترکات هم دارند.

وی با اشاره به اینکه روحانی حزب جدید و جریان جدید با خود نیاورد افزود: ایشان خواسته است که همین واقعیت‌های جامعه را تکریم کند و مردم نیز به این شعار رأی دادند.

نهاوندیان تصریح کرد امری که باید از آن اجتناب کرد افراط است اگرچه شاید ۵ تا ۱۰ درصد هم نباشد اما با توجه به زیبایی‌های اعتدال آن‌ها هم باید به این جریان بپیوندد چرا که هرچه جلو‌تر می‌رود عزت می‌آفریند.

وی با تأکید براینکه دنیا هم در مقابل این عزت سرفرو آورده است افزود: شرایط کشور در یک شرایط ویژه‌ای از نظر اقتصادی است و در حوزه زنان نیز خیلی کار‌ها باید انجام گیرد. از همین رو خانم ملاوردی باید حوزه اقتصادی را نیز در اولویت قرار دهند.

نهاوندیان در خاتمه خاطرنشان کرد: تودیع برای خانم مجتهدزاده مصداق ندارد ما با ایشان خداحافظی نمی‌کنیم و از نظرات ایشان، معاونت امور زنان و خانواده استفاده خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز