خبرگزاری کار ایران

در دیدار مسئولان فرهنگی دو کشور پیشنهاد شد:

تشکیل کارگروه مشترک صنایع دستی بین ایران و روسیه

کد خبر : ۱۱۳۰۱۴

متاسفانه درحال حاضر روابط دو کشور در حوزه مسایل فرهنگی به اندازه عمق فرهنگ و تمدن دو کشورنیست که امیدوارم این روابط با توجه به فعالیت دولت تدبیر و امید در ایران بیش از پیش افزایش یابد.

ایلنا: ‌ معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورمان در دیدار با معاون اول و قائم مقام وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه پیشنهاد داد کار گروهی مشترک بین دو کشور با موضوع همکاری در حوزه صنایع دستی تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، بهمن نامور مطلق در این دیدار که پیش از ظهر امروز در دفتر معاونت صنایع دستی برگزارشد گفت: ایران و روسیه دارای روابط فرهنگی عمیق و کهنی هستند که از دیرباز با یکدیگر در حوزه های گوناگون همکاری هایی داشته اند و امروز نیز می تواند این همکاری ها در حوزه فرهنگ تداوم یابد.

وی افزود: متاسفانه درحال حاضر روابط دو کشور در حوزه مسایل فرهنگی به اندازه عمق فرهنگ و تمدن دو کشورنیست که امیدوارم این روابط با توجه به فعالیت دولت تدبیر و امید در ایران بیش از پیش افزایش یابد.

نامور مطلق اضافه کرد: صنایع دستی تبلور عمیق فرهنگی ما در ایران است و آثار هنری هنرمندان صنایع دستی بیانگر ذوق و استعداد سرشار هنرمندان ایرانی است که امیدوارم با تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور زمینه برای آشنایی هرچه بیشتر شهروندان روس با صنایع دستی ایران فراهم شود.

وی با اشاره به علاقه‌مندی مردم روسیه به صنایع دستی ایران ادامه داد: پیشنهاد من این است که یک کارگروه مشترک بین ایران و روسیه با موضوع همکاری در حوزه صنایع دستی تشکیل شود تا زمینه همکاری های دو کشور در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی بیش از پیش تقویت شود.

نامور مطلق همچنین با اشاره به وجود برخی از آثار و اشیاء تاریخی و قدیمی ایران در روسیه یادآور شد: هم چنین پیشنهاد دیگر من این است که نمایشگاهی از آثار تاریخی ایران که در روسیه موجود است در تهران برگزار شود.

وی با تاکید بر توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور گفت: همکاری های دو کشور در حوزه صنایع دستی می تواند با درنظر گرفتن محورهایی مانند برگزاری نمایشگاه های مشترک، اعزام و تبادل هنرمندان، تبادل متخصصان و… دنبال شود.

معاون اول و قائم مقام وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ضمن موافقت با پیشنهاد معاون صنایع دستی کشورمان مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک در حوزه صنایع دستی خاطرنشان کرد: معتقدم که زمینه همکاری های فراوانی بین ایران ورسیه در حوزه صنایع دستی وجود دارد و با توجه به این که در روسیه انجمنی به نام انجمن صنایع دستی داریم این انجمن نیز می تواند کمک فراوانی به تقویت ارتباط بین دو کشور در این حوزه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز