خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی و معاون اجرایی شورای هیات مذهبی کشور در زنجان خبرداد:

نشست فصلی شورای هیات مذهبی کشور برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۱۲۹۷۲

مشاور عالی و معاون اجرایی شورای هیات مذهبی کشور از برگزاری نشست فصلی شورای هیات مذهبی همزمان با(۵ آبان) امسال خبر داد.

ایلنا: مشاور عالی و معاون اجرایی شورای هیات مذهبی کشور از برگزاری نشست فصلی شورای هیات مذهبی همزمان با(۵ آبان) امسال خبر داد. مشاور عالی و معاون اجرایی شورای هیات مذهبی کشور گفت: این جلسه همزمان با(۵ آبان) امسال با حضور اعضای شوراهای هیات مذهبی سراسر کشور برگزار می‌شود.

سیدافضل موسوی، مشاور عالی و معاون اجرایی شورای هیات مذهبی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار ایلنا در زنجان گفت: در آستانه ماه محرم انتخابات هیات رئیسه شورای عالی هیات مذهبی کشور روز گذشته با حضور جمعی از اعضای این شورا برگزار شد.

وی به شعار امسال هیات مذهبی در ماه محرم با عنوان «سبک زندگی حسینی» اشاره کرد و افزود: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در خصوص تبیین زندگی اسلامی شعار امسال هیات مذهبی در ماه محرم با این عنوان زینت گرفت.

معاون اجرایی شورای هیات مذهبی کشور به برگزاری جلسات و نشست‌های فصلی شورای هیات مذهبی کشور اشاره کرد و یادآور شد: این جلسه همزمان با(۵ آبان) امسال با حضور اعضای شوراهای هیات مذهبی سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گفته موسوی امسال مقرر شده است تا با توجه به شعار سال و شرایط کشور مراسم عزاداری ماه محرم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

عضو هیات رئیسه شوراهای هیات مذهبی کشور ادامه داد: شورای هیات مذهبی کشور از شورا‌ها و خادمین و عاشقان امام حسین(ع) درخواست می‌کند تا امسال با شکوه‌تر از سنوات قبل در مراسم عزاداری سالار شهیدان حاضر شوند.

وی به استان زنجان با عنوان پایتخت شور و شعور حسینی اشاره کرد و افزود: امسال نیز مردم استان همچون گذشته، حماسه‌ای دیگر در عزاداری‌های هشتم و یازدهم محرم خلق خواهند کرد.

رئیس هیات‌های مذهبی استان زنجان با اشاره به اینکه ملت ایران منتظر شروع حماسه حسینی از این استان هستند، اظهار داشت: عزاداری مردم استان زنجان به الگویی از وحدت و اتحاد بین عزاداران تبدیل شده است.

عضور هیات رئیسه شوراهای هیات مذهبی کشور حضور در مراسم دعای عرفه و زیارت عاشورا را مقدمه‌ای برای خلق این حماسه حسینی در ماه محرم عنوان کرد و ادامه داد: در عزاداری‌های توجه به قرآن باید سرلوحه کار تمام هیات قرار گیرد.

مشاور عالی شوراهای هیات مذهبی کشور، تعداد هیات مذهبی در سطح کشور را در حدود ۸۱ هزار مورد عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد ۴۶ هزار هیات مختص برادران و ۳۵ هزار هیات مختص خواهران است.

به گفته موسوی از این تعداد ۵۵ هزار هیات با کسب مجوز رسمی به ثبت رسیده‌اند.

این مقام مسئول در پایان تعداد هیات مذهبی استان زنجان را نیز بیش از ۱۳۰۰ هیات اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد بیش از ۷۰۰ هیات در شهرستان زنجان فعالیت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز