خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی عصای سفید در زنجان عنوان شد؛

خدمات توانبخشی به ۶۵۰ نابینای زنجانی ارائه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۶۴

معاون آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان از ارائه خددمات توانبخشی به ۶۵۰ نابینای زنجانی خبر داد.

ایلنا: معاون آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: جامعه هدف آموزش و پرورش استثنایی کودکانی هستند که دارای آسیب دیدگی بینایی، شنوایی، کم توانی ذهنی، چند معلولیتی، اختلالات رفتاری و هیجانی و کودکانی با مشکلات ویژه یادگیری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسین تاران، معاون آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان، ظهر امروز(۲۲ مهر) در آیین دستان بینا به مناسبت روز جهانی عصای سفید تعداد مددجویان نابینای زنجانی را ۶۵۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۳۹۹ نابینای مرد و ۲۵۱ نابینای زن هستند.

وی با اشاره به اینکه خدمات توانبخشی به نابینایان ارائه می‌شود، تعداد نابینایان دانشجو را ۲۸ نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد ۱۰ نفر خانم و ۱۸ نفر آقا هستند.

به گفته تاران ۱۵ اکتبر به عنوان روز جهانی عصای سفید نام گذاری شده است و به مدت نیم قرن است که مراسم گرامی داشت این روز برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان از کودکان به عنوان نعمت‌های زندگی یاد کرد و ادامه داد: داشتن عیب در یکی از اعضای بدن دلیل مناسبی برای بی‌توجهی به این نعمت‌های الهی نیست.

این مقام مسئول به مشکلات جسمی و حرکتی برخی از این کودکان اشاره کرد و افزود: جامعه هدف آموزش و پرورش استثنایی کودکانی هستند که دارای آسیب دیدگی بینایی، شنوایی، کم توانی ذهنی، چند معلولیتی، اختلالات رفتاری و هیجانی و کودکانی با مشکلات ویژه یادگیری هستند.

تاران ادامه داد: این کودکان در مراحل ارتباط حسی، جسمانی، یادگیری و رفتاری با کودکان سالم متفادت هستند ولی این کودکان هم از این زندگی سهم دارند و باید به خواسته‌های آنان نیز توجه کرد.

وی از ارائه خدمات پزشکی، حرفه‌ای و توانبخشی به این کودکان خبر داد و ادامه داد: باید این کودکان به مرحله‌ای برسند تا بتوانند به صورت مستقل در جامعه زندگی کنند.

در پایان به گفته تاران آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان برنامه‌های درسی مشترک، مناسب سازی برنامه‌های درسی واستفاده از خدمات معلمان رابط را در دستور کار خود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز