خبرگزاری کار ایران

مسابقات در تقویم جهانی ثبت می‌شود؛

مهرعلیزاده: لرستان آماده برگزاری جام‌جهان‌پهلوان تختی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۳۳

مسابقات بین المللی کشتی پهلوانی جام جهان پهلوان تختی طی روزهای ۸ تا ۱۰ آبان ماه در خرم آباد برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای تاکید کرد که لرستان آماده برگزاری جام‌جهان‌پهلوان تختی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن مهرعلیزاده صبح امروز در نشست خبری اولین دوره مسابقات بین المللی کشتی قهرمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما امروز بعد از ۲۰ سال در آستانه برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی هستیم. متاسفانه در همه این سال ها به دلیل بروز مشکلاتی که شاید زیاد در جریان جزئیات آن نباشید وقفه طولانی مدت در برگزاری مسبقات کشتی پهلوانی اتفاق افتاد اما امروز با شکل گیری یک ساختار تعریف شده و درست می‌خواهیم اولین دوره مسابقات کشتی پهلوانی را با حضور ۳۳ کشور جهان به میزبانی شهر خرم‌آباد برگزار کنیم.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه این مسابقات قرار است به نوعی احیا کننده دوباره کشتی پهلوانی باشد گفت: ما به عنوان فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای بر این اعتقاد هستیم که ورزش‌های زورخانه‌ای همیشه اصالت خود را دارند ولی همین ورزش مقدمه‌ای است برای کشتی پهلوانی.

وی در رابطه با چگونگی روند میزبانی ایران در این مسابقات گفت: محمدرضا طالقانی به عنوان رئیس فدراسیون ملی زورخانه‌ای ایران خواستار میزبانی این مسابقات شد و ما به عنوان فدراسیون بین‌المللی با خواسته دوستان موافقت کردیم و حتی قرار است در صورت تصویب هیات رئیسه فدراسیون بین‌المللی مسابقات بین‌المللی کشتی پهلوانی در تقویم جهانی این فدراسیون ثبت شود.

رئیس فدراسیون بین المللی زورخانه‌ای با اشاره به اینکه تمام مرام، مروت، ایثارگری و همه خصوصیاتی که یک پهلوان باید داشته باشد در کشتی پهلوانی وجود دارد، اظهار کرد: من در اینجا جا دارد از دولت‌شاهی که تمام هزینه‌های برگزاری این مسابقات را بر عهده گرفته تشکر کنم. وی علاوه بر مشاوری بنده عهده‌دار توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای در آسیا هم هستند که فقط به خاطر علاقه‌ای که به ورزش‌های زورخانه‌ای دارند تامین این هزینه را متقبل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امیدوار است برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی پهلوانی در خرم آباد بنیان محکمی برای احیای این رشته در دنیا باشد، افزود: خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شده همه امکانات مهیای برگزاری این مسابقات است و امیدواریم میزبانی خوب لرستان زیبنده نام ایران و صفت پهلوانی این رشته باشد.

وی در پایان گفت: هم اکنون در دنیا ۶۶ کشور عضو فدراسیون بین المللی زورخانه‌ای هستند. ما از همه ۶۶ کشور عضو برای حضور در این مسابقات دعوت کرده‌ایم که تاکنون ۳۳ کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

براساس این گزارش مسابقات بین المللی کشتی پهلوانی جام تختی طی روزهای ۸ تا ۱۰ آبان ماه در خرم آباد برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز