خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی را در کیش برگزار خواهیم کرد؛

سلیانچی: مقوله آموزش و توجه به مقررات سرلوحه کار انجمن جت اسکی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۲۲

از طرف ورزشکاران علاوه بر انجام تست پزشکی از آنها تست فنی و کتبی گرفته می‌شود و کلیه آنها زیر نظر اساتید ما که همگی آنها مدارک بین المللی دارند زیر ذره بین قرار می گیرند.

رئیس انجمن جت اسکی و همچنین خانم شراره مهاجر نایب رئیس بانوان این انجمن روز دوشنبه در گفت و گویی مطبوعاتی به تشریح برنامه ها، اهداف و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور پرداختند.

به گزارش ایلنا، داود سلیانچی اظهار داشت: متاسفانه پیشتر، جت اسکی به صورت قانونمند و فنی اداره نمی‌شد ولی با تلاش بسیار توانستیم طبق ماده قانون پنجم وزارت ورزش، قوانین و مقررات بین المللی را تصویب و به باشگاه‌های ذیربط ارایه بدهیم.

وی افزود: هم و غم ما این است که جت اسکی دارای یک چارچوب اصولی باشد و باشگاهها طبق مقررات، فعالیت خود را به پیش ببرند.

رییس انجمن جت اسکی در ادامه گفت: ما در بدو کار کمیته های داوران، مربیان و آموزش را با قدرت فعال کردیم و تلاش داریم مقوله آموزش را سرلوحه کار قرار دهیم.

وی با تاکید براینکه مسابقات قهرمانی کشور در شهرستان نور در دو رده آقایان و بانوان را طبق برنامه ریزی(جمعه ۲۶ مهر) برگزار خواهیم کرد، افزود: برای برگزاری رقابتها باید تمامی عوامل تعامل داشته باشند تا مسابقات بصورت قوانین بین المللی برگزار شود. به عنوان مثال ورزشکاران قبل از مسابقه باید تست پزشکی بدهند و یکروز پیش از مسابقه باید در کلاس توجیهی شرکت کنند. ما حضور جوانان آتیه دار را در مسابقات بفال نیک می گیریم و برای آن حساب باز کرده ایم. سال گذشته کم سن و سال ترین جت اسکی سوار، ۱۱ ساله بود و تلاش ما این است که با این حرکت بتوانیم پشتوانه سازی کنیم.

وی برگزاری مسابقات در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی را یک اصل در انجمن جت اسکی خواند و تصریح کرد: شرکت کنندگان در مسابقات کشوری باید بقا و فیزیک آب را بشناسند و طبق قوانین بین المللی کلیه جت اسکی سواران قبل از حضور در مسابقات در کلاسهای توجیهی شرکت می کنند و قوانین از طریق کمیته فنی به آنها آموزش داده می شود.

سلیانچی تاکید کرد: از طرف ورزشکاران علاوه بر انجام تست پزشکی از آنها تست فنی و کتبی گرفته می‌شود و کلیه آنها زیر نظر اساتید ما که همگی آنها مدارک بین المللی دارند زیر ذره بین قرار می‌گیرند.

رئیس انجمن جت اسکی در خصوص فدراسیون جهانی این رشته گفت: انجمن جت اسکی سال ۱۹۷۴ در آمریکا تاسیس شد و در حال حاضر این رشته دارای فدراسیون بین المللی و جهانی است و ما هم عضو این فدراسیون هستیم و در صدد هستیم که مسابقات جهانی را در آینده در کیش میزبانی کنیم.

وی اضافه کرد: نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور به کاپ آزاد کیش راه خواهند یافت که در تاریخ ۷ تا ۱۰ آبان با همکاری انجمن مهندسی دریایی برگزار می شود و در صدد هستیم در آینده نفرات زبده به رقابت‌های بین المللی و حتی مسابقات جهان اعزام شوند و این منوط به رعایت استانداردها و رساندن به استاژهای بین المللی است.

سلیانچی توجه به علاقه مندان و ایجاد تسهیلات در ورود این افراد به جت اسکی را از دیگر اهداف انجمن جت اسکی معرفی کرد و اذعان داشت: در جهت فراهم نمودن شرایط برای علاقه‌مندان درصدد هستیم که برای آنها فضای آموزشی ایجاد کنیم و به دنبال آن هستیم که در تهران دریاچه چیتگر را برای این فضا مهیا کنیم.

وی ادامه داد: برای قهرمانان و عنوان داران هم تسهیلاتی را در نظر داریم و آنهایی که سابقه قهرمانی و یا عضویت در باشگاههای معتبر را دارند برای ورود جت اسکی تخفیف گرفتیم و یا حتی به صورت لیزینگ در اختیار آنها قرار می دهیم.

سلیانچی در خصوص عدم تعامل از سوی ۲ نهاد سازمان بنادر و دریابانی گفت: متاسفانه این ۲ نهاد در خصوص جت اسکی با ما همکاری لازم را ندارند و به عناوین مختلف در کلاس‌های آموزشی هزینه دریافت می‌کنند که این خلاف مقررات است. ما توقع داریم این دوستان با ما همکاری نمایند تا بتوانیم این ورزش مهیج و پرطرفدار را بیش از پیش توسعه دهیم.

وی اظهار داشت: طبق ماده ۳ وزارت آموزش و پرورش، رشته های ورزشی باید بدون دریافت هزینه باشد و به هر حال ما از طریق وزارت ورزش پیگیری کردیم که این موارد برطرف شود و امیدواریم با تعامل با این ۲ نهاد این مشکلات را برطرف کنیم.

همچنین نایب رئیس بانوان، مسئول استعدادیابی و مربی تیم‌های ملی بانوان جت اسکی ایران گفت: چشم انداز و هدف مهم ما تشکیل یک تیم ملی استاندارد جهت حضور در میادین بزرگ بین المللی است.
شراره مهاجر با بیان این مطلب افزود: بانوان در سال‌های گذشته حتی اجازه استفاده از جت اسکی را نداشتند و ما در گام اول این مانع بزرگ را برداشتیم و به مرور لباس و پوشش مطابق با رعایت موازین اسلامی و البته در چارچوب قوانین بین المللی را برای آنها تعریف کردیم و حالا بانوان ما شرایط پیشرفت خوبی در این رشته مهیج و پرطرفدار را دارند.

وی تصریح کرد: با برگزاری دوره های داوری، مربیگری و آموزشی مختلف در صدد هستیم تا سطح بانوان جت اسکی سوار را بالا ببریم و در مجموع برنامه های مدونی را برای پیشرفت این قشر داریم.

مهاجر درباره بحثاستعدادیابی و توجه به پتانسیل های موجود گفت: ما با راه اندازی کمیته استعدادیابی درصدد پوشش سطح توقع علاقه مندان و از همه مهمتر مستعدین و جت اسکی سواران آتیه دار هستیم.

وی اظهار داشت: این رشته به دلیل گران بودن و شرایط ویژه تهیه ابزار نگرانیهایی را برای علاقه مندان ایجاد کرده و ما برنامه هایی تدوین کرده ایم که این مشکل را برطرف کنیم و راه ورود آنها به جت اسکی را فراهم نماییم. انجام تست اعصاب و آمادگی جسمانی اعم از قدرت، سرعت و مهارت برای سنین پایه از طریق مربیان استعدایاب و زبده و ایجاد فضاهای آموزشی از دیگر اقدامات انجام شده برای علاقه مندان است که می تواند بهترینها را به جت اسکی سوق دهد.

نایب رئیس انجمن در پایان گفت: پیش بینی ما این است که تعداد شرکت کنندگان خانم در مسابقات قهرمانی کشور در شهرستان نور در مقام مقایسه با رقابتهای کاپ آزاد ایران بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته باشد که این موید پیشرفت بخش بانوان در این رشته مهیج و پرطرفدار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز