خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

مشاوران با تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان، آن‌ها را در مسیر زندگی سالم هدایت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۰۰

وجود مشاور نیاز امروز دانش آموزان و حلقه انکار ناپذیر در نظام‌های آموزشی است که باید با تقویت بنیه اعتقادی آن‌ها، مسیر زندگی سالم و موفق را برای آن‌ها هموار کنیم.

ایلنا: معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: وجود مشاور نیاز امروز دانش آموزان و حلقه انکار ناپذیر در نظام‌های آموزشی است که باید با تقویت بنیه اعتقادی آن‌ها، مسیر زندگی سالم و موفق را برای آن‌ها هموار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «سید احمد افراشی» در نشست سالانه مشاوران مدارس شهرستان کاشان در مجتمع سالمندان گلابچی افزود: امروز رسالت مشاوران مدرسه با اجرای سند تحول از جایگاه خاصی برخوردار است و اگر مشاوران در کنار ارکان مدرسه، قرار بگیرند، اهداف نظام آموزشی زود‌تر میسر می‌شود.

به گفته وی، مشاور مثل بارانی است که وقتی نازل می‌شود، آلودگی را پاک کرده و به چرخه حیات بر می‌گرداند و خوش خلقی، مهم‌ترین ویژگی مورد نیاز مشاوران است تا بتوانند با ارتباط چهره به چهره به نتیجه مورد قبول برسد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات جامعه، ناشی از غفلت نسبت به مفاهیم قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام است، در حالی که مهم‌ترین منبع قابل دسترس برای مشاوران، قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام است.

وی تاکید کرد: تولید امنیت اخلاقی و روانی در مدرسه، یک ضرورت است و مشاوران مدارس نباید منتظر مراجعه دانش آموزان باشند، بلکه باید پیشگام اجرای طرح‌هایی باشند که طراوت و نشاط را در زندگی و مدرسه تزریق می‌کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: بسیاری از تئوری‌های اندیشمندان غربی، در خصوص ایجاد راهکارهای امنیت و سلامت روان انسان، ریشه از مفاهیم قرآن و تعالیم آسمانی گرفته است.

افراشی افزود: به منظور تامین بهداشت روان دانش آموزان د رمدارس، ارتباط با آیات قرآن مورد توجه مشاوران قرار بگیرد و این موج سلامت به خانواده و جامعه منتقل شود.

رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: سلامت و تامین بهداشت روان، مهم‌ترین فعالیت در مدرسه است و مشاوران باید با اقدام به موقع خود، شور زندگی را در مدرسه ایجاد کنند.

«حسین عنایتی بیدگلی» افزود: در شرایط امروز جامعه، مشاوره تحصیلی باید به مشاور مدرسه تغییر کند و با یک دیدگاه وسیع، توانمندی‌های دانش آموزان برای رسیدن به اهداف آموزشی شناسایی شده و بروز و ظهور پیدا کند.

به گفته وی، مشاوران باید فرصت‌های پیشرفت دانش آموزان را شناسایی کنند و از ظرفیت مشارکت انجمن اولیا و مربیان و شوراهای دانش آموزی به بهترین صورت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مشاوران باید همه دانش آموزان را مورد توجه قرار دهند و برنامه‌هایی در مدرسه تعریف کنند تا به عنوان رهبری مدرسه، ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به هفته بهداشت روان گفت: مشاوران باید برنامه‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که پاسخی بر ایجاد شور زندگی در بچه‌ها و ایجاد نشاط در فضای درس و مدرسه باشد.

نشست سالانه مشاوران مدارس کاشان با حضور یک صد مشاور در سالن صنایع دستی مجتمع سالمندان گلابچی این شهر برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز