خبرگزاری کار ایران

تصادف دو دستگاه اتوبوس حامل حجاج ایرانی در نزدیکی عرفات؛

حال زائران ایرانی خوب است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۷۴

روز گذشته هنگام خروج زائران از مکه به سمت عرفات یک زائر ۷۷ ساله که دارای بیماری های زمینه ای بود دچار ایست قلبی شد.

ایلنا: ‌ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از درمان ۱۴ زائر ایرانی در پی تصادف دو اتوبوس در عرفات خبرداد.

به گزارش ایلنا، سید علی ریاض، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در ساعات پایانی روزگذشته(یکشنبه) دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در نزدیکی صحرای عرفات با یکدیگر برخورد کرده‌اند گفت: در این حادثه ۱۴ زائر ایرانی مصدوم شدند که با توجه به نزدیکی محل حادثه با محل استقرار پزشکان ایرانی بلافاصله تیم پزشکی مرکز حج و زیارت وارد عمل شد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۲ نفر از حادثه دیدگان در پلی کلینک های تخصصی درمان شدند افزود: دو تن از این زائران آسیب دیده برای انجام رادیولوژی به بیمارستان هلال‌احمر در مکه اعزام شدند که خوشبختانه پس از معاینه کادر پزشکی مستقر در بیمارستان این افراد مجددا به عرفات بازگردانده شدند.

رئیس حج مرکز پزشکی هلال‌احمر با بیان اینکه این کاروان آسیب دیده از زائران استان خراسان‌رضوی بوده‌اند خاطر نشان کرد: امسال ۱۵۰ نفر در قالب کادر پزشکی به ارائه خدمت به زائران ایرانی مشغول اند که در این تصادف نیز تمام متخصصین جراحی، دندانپزشک و پرستاران به کمک شتافتند تا مشکلی برای ادامه مناسک حج این زائران پیش نیاید.

ریاض با اشاره به اینکه روز گذشته هنگام خروج زائران از مکه به سمت عرفات یک زائر ۷۷ ساله که دارای بیماری های زمینه ای بود دچار ایست قلبی شد افزود: با تلاش پزشکان ایرانی پس از ۱۰ دقیقه انجام احیای قلبی و تنفسی این بیمار ۷۷ ساله از مرگ حتمی نجات یافت. این سومین عمل احیایی بود که در این مدت انجام شد و با موفقیت به پایان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز