خبرگزاری کار ایران

جعفر توفیقی:

حداکثر مشارکت را با دانشگاهیان در فرایند اتخاذ تصمیمات خواهیم داشت

کد خبر : ۱۱۲۸۰۲

رعایت حقوق دیگران، احترام به مخاطبان، شفافیت و صداقت در برخورد با دانشگاهیان از اصول اساسی وزارت علوم است / هیچ تصمیمی نمی‌تواند شأن دانشگاه‌ها را به هیچ قیمتی مخدوش کند.

سرپرست وزارت علوم گفت: مردم آگاه از حقوق و مسئولیت خود کارایی و اثربخشی بیشتری در تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر توفیقی با حضور در تالار علامه امینی دانشگاه تهران به مناسبت مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری گفت: مردم ما در انتخابات ریاست جمهوری به تدبیر و امید و اعتدال رای دادند و می‌روند تا با همتی دو چندان حماسه اقتصادی را پی بگیرند و شگفتی دیگری را بیافرینند.

وی افزود: آغاز سال تحصیلی جدید را به علم باوران، دانشگاهیان و مردم دانش دوست تبریک می‌گویم و مقدم رئیس جمهور ایران را بر دانشگاه تهران گرامی می‌دارم.

وی گفت: دانشگاه وظیفه ارتقای فرهنگ علم دوستی، تعمیق عقلانیت و اخلاق در جامعه و توسعه نگرش علمی در جهان و آموزش نیروهای انسانی متخصص در سطوح بالا برای حل مشکلات کشور و مشارکت در توسعه کشور را بر عهده دارد.

توفیقی با تاکید براینکه وزارت علوم برای علم و دانش ارزشی ذاتی و برای افراد برتری شایانی قائل است، گفت: وزارت علوم معتقد است مردان و زنان آگاه و توانمند در قله دانش، جامعه‌ای بهتر و توسعه یافته‌تر برای خود بنا می‌کنند و مردم آگاه از حقوق و مسئولیت خود کارایی و اثربخشی بیشتری در تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی خواهند داشت.

سرپرست وزارت علوم افزود: در جامعه دانایی محور، دانشگاه‌ها برای خود هویتی انسان ساز، ارزشمند و خدا محور قائل هستند و تعلیم و تعلم و تولید دانش را عبادت می‌دانند و ابعاد فعالیت خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که از تعالی جامعه بشری با کرامت و رشد آحاد مخاطبان خود صیانت شود.

وی رعایت حقوق دیگران، احترام به مخاطبان، شفافیت و صداقت در برخورد با دانشگاهیان را از اصول اساسی وزارت علوم برشمرد و گفت: وزارت علوم دانشجویان را امانتی می‌داند که وظیفه شکوفایی استعدادهای آن‌ها را باید وجه همت خود قرار دهد. دانش آموختگان عضوی از جامعه محسوب می‌شوند و ارتباط علمی با آن‌ها جزو راهبردهای اساسی وزارت علوم قرار خواهد گرفت.

توفیقی با تاکید براینکه نهادینه کردن علم و دانش با خلق فناوری‌های نوین محقق می‌شود، گفت: قطعا در این زمینه توجه به اسناد بالادستی از اولویت‌های اساسی وزارت علوم است که با گسترش زبان ادبیات فارسی در عصر ارتباطات و مشارکت در سطح منطقه و جهان دانشگاه‌ها به قطبی برای تحصیل دانشجویان خارجی به ویژه دانشجویان مسلمان تبدیل می‌شوند و دانشجویان جهان تعاملی دو سویه با یکدیگر خواهند داشت.

سرپرست وزارت علوم توجه به تشکل‌های علمی و تحقیقاتی، توسعه انجمن‌های علمی، افزایش نشریات علمی، همکاری با فرهنگستان‌ها و همچنین تامین اعتبارات و تسهیلات مالی نهادهای تولید دانش را یکی از برنامه‌های وزارت علوم خواند و گفت: بخش‌های صنعتی و اقتصادی با ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای و از کارایی و اثربخشی فراوانی بهره‌مند شوند.

وی با تاکید براینکه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در تصمیم گیری‌ها، منافع ملی را به منافع اعضای خود ترجیح می‌دهند، گفت: هر تصمیم خرد و کلان باید با سیاست‌های رسمی نظام هماهنگ باشد هیچ تصمیمی نمی‌تواند شأن دانشگاه‌ها را به هیچ قیمتی مخدوش کند. ما در فرایند اتخاذ تصمیمات حداکثر مشارکت را با دانشگاهیان خواهیم داشت.

توفیقی خاطرنشان کرد: تردیدی نداریم که دانشگاهیان در هر پستی انجام وظایف خود را خدمت به مردم و عبادت محسوب می‌کنند تا آینده سازان این مرز و بوم، ایرانی سربلند و سرافراز را تجربه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز