خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:

اصفهان شریک تجاری موثری برای ترکیه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۳۰

برقراری رابطه اقتصادی برد – برد بین فعالان اقتصادی ایران و ترکیه می‌تواند رابطه درازمدت و باثباتی را برای دو کشور ایجاد کند.

ایلنا: رییس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در اصفهان و منطقه اژه ترکیه که با حضور یک هیات ۱۶ نفره از ترکیه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد گفت: اصفهان بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین فعالیت صنعتی و اقتصادی ایران را پس از تهران دارد و می‌تواند شریک تجاری موثری برای ترکیه باشد.

خسرو کسائیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا از اصفهان با اشاره به تولید ۷۰ درصد فولاد و ۴۰ درصد منسوجات کشور توسط استان اصفهان گفت: استان اصفهان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی توانمندی‌های بسیاری دارد که یک نمونه آن تولید و صادرات فرش دستباف است که بهترین فرش صادراتی ایران به شمار می‌آید.

وی خواستار توسعه مبادلات اقتصادی منطقه اژه ترکیه با استان اصفهان شد و گفت: خوشبختانه در شرایط تحریم ناعادلانه علیه ایران حجم تجارت دو کشور سال به سال افزایش یافته است و امیدواریم با رویکرد جدید سیاست خارجی ایران شاهد برداشتن تحریم‌های اقتصادی باشیم و روابط عادی تجاری با سایر کشور‌ها برقرار شود.

کسائیان ایران و ترکیه را دو کشور دوست، مسلمان و مهم‌تر از آن همسایه دانست و گفت: رابطه سیاسی و تجاری ایران و ترکیه به چند سده گذشته بر می‌گردد و در هر شرایطی فعالان اقتصادی دو کشور توانسته‌اند به تجارت با یکدیگر بپردازند.

وی به سفر اخیر هیات اتاق اصفهان به استانبول ترکیه اشاره کرد و گفت: در این سفر تفاهم نامه همکاری بین دو اتاق با هدف معرفی فرصت‌ها تجاری و سرمایه گذاری به امضا رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز