خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با معاون وزیر امور خارجه سوئیس تاکید کرد:

از ورود سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بخش گردشگری و توریسم استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۷۹

استاندار اصفهان در دیدار با معاون وزیر امور خارجه سوئیس: خواستار ایفای نقش بهتر و بیشتر کشور سوئیس در راستای رفع تمامی تحریم‌ها شد.

ایلنا: رسول زرگر‌پور در دیدار با معاون امور خارجه سوئیس خواستار ایفای نقش بهتر و بیشتر کشور سوئیس در راستای رفع تمامی تحریم‌های غیر انسانی و غیر منطقی غرب علیه ایران شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وی با ابراز خوشنودی از اینکه معاون وزیر امور خارجه سوئیس موارد مربوط به اصفهان را با دقت مورد بازدید قرار داده است، به روابط حسنه ایران و کشور سوئیس در سال‌های دور اشاره کرد.

زرگرپور با بیان اینکه اکثر مردم اصفهان هنرمند و دوستدار هنر هستند، گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ، تمدن و هنر ایران اسلامی است و با داشتن زیبایی­هایی تاریخی و طبیعی به نصف جهان معروف است.

رسول زرگرپور به سابقه تاریخی و روابط خوب و مناسبات گرم فیمابین دو کشور اشاره کرد و خواستار ایفای نقش بهتر و بیشتر کشور سوئیس در راستای رفع استاندار اصفهان در دیدار با معاون وزیر امور خارجه سوئیس: استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم ایران صلح دوست‌ترین مردم دنیا هستند، از مواضع روشن و بیطرفانه این کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی ابزار خرسندی نمود.

استاندار اصفهان همچنین در این دیدار با اشاره به گردشگری و جاذبه‌های جهانگردی استان اصفهان، اظهار داشت: از ورود سرمایه گذاری‌های خارجی در بخش گردشگری و توریسم استقبال می‌کنیم.

معاون وزیر امور خارجه سوئیس نیز در این دیدار با اشاره به جاذبه‌های گردشگری اصفهان گفت: اصفهان را نه نصف جهان، بلکه تمام جهان می‌دانیم.

وی با اشاره به تاریخ علمی، فرهنگی و دانشمندان و عالمان ایران گفت‌: باید ارتباطات قوی که در سال‌های قبل در روابط ایران و اروپا وجود داشته است دوباره احیا گردد و ارتباط ایران و اروپا با قوت از سر گرفته شود.

ایوروسیه با بیان اینکه کشور سوئیس به هیچ عنوان تحریم‌های علیه ایران را قبول نداشته است، افزود: درزمان فعلی، در حال تلاش برای نزدیکی مجدد ایران و غرب هستیم.

وی با بیان اینکه کشور سوئیس سفیر پیام صلح جویانه ایران به مقامات امریکایی و کشورهای اروپایی است گفت: ‌ بسیار برایم دردآور است که تصویر واقعی از ایران ارائه نشده است و امیدوارم تا برگ درخشانی از این صفحه رقم زده شود.

وی با ابراز تاسف شدید از موضع غرب در دوران جنگ ایران و صدام، این مقطع از تاریخ را برای اروپا بسیار تاریک و مبهم ارزیابی نمود و ادامه داد: هم اکنون موضع برحق ایران و مظلومیت این کشور در دوران جنگ ایران و عراق برای همگام روشن شده است و ما از اینکه دنیای غرب بدون درک واقعی از صدام، از او حمایت نمودند بسیار متاسف هستیم.

معاون وزیر امور خارجه سوئیس با اشاره به اینکه دولت ایران باید با یک رویکرد جدید و تعامل بیشتر با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشد، تصریح کرد: رویکرد جدید ایران نوید بخش این روابط خواهد بود.

وی در پایان خواستار تحکیم مناسبات و افزایش مراودات اقتصادی، فرهنگی اصفهان با کشور سوئیس شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز