خبرگزاری کار ایران

اخبار کوتاه و متنوع حج؛

کنترل امنیت حجاج با دوربین‌هایی تا شعاع ۶۰کیلومتر / ۱۰۰ پرواز برای کنترل زائران غیرقانونی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۷۲

۹۵ هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت حجاج فعالیت می‌کنند. همچنین یگان ویژه حج و عمره به تعداد ۴۰ هزار نیروی امنیتی تشکیل شده است.

ایلنا: اعلام پخت روزانه پنج میلیون قرص نان برای حجاج در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه، کنترل هوایی زائران غیرقانونی، ورود ۱۵۰۰ پرواز حجاج به فرودگاه مدینه منوره و اظهار نظر رئیس گارد سلطنتی عربستان از جمله خبرهای مربوط به حج است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، برخی خبرهای کوتاه و متنوع حج به نقل از رسانه‌های عربستان به این شرح است:

۱۰۰ پرواز هوایی برای کنترل زائران غیرقانونی

فرمانده یگان هوایی عربستان اعلام کرد این یگان ۱۰۰ پرواز برای پیگیری حرکت حجاج و زیر نظر قرار دادن افرادی که قصد نفوذ به مکه مکرمه و مشاعر مقدسه را از طریق منافذ خاکی دارند، انجام می‌دهد.

وی گفت این پرواز‌ها را هواپیماهای امنیتی و هواپیماهای نیروی هوایی عربستان انجام می‌دهند.

دوربینهایی که تا شعاع ۶۰ کیلومتری قدرت دید دارند

عبدالله حسن الزهرانی فرمانده مرکز کنترل و نظارت عربستان در گفتگو با عکاظ از استفاده از دوربینهای جدید و پیشرفته برای رصد و زیر نظر قرار دادن هر گونه حرکتی حتی در فاصله ۶۰ کیلومتری برای اولین بار در موسم حج امسال خبر داد.

به گفته وی تعداد دوربینهای امنیتی موجود تا کنون به حدود چهار هزار و ۲۰۰ دوربین می‌رسد.

اظهارات وزیر گارد سلطنتی عربستان در خصوص حج

وزیر گارد سلطنتی عربستان در خصوص موسم حج امسال به اظهار نظر پرداخته است.

متعب بن عبدالله گفته است عربستان اجازه هیچ اقدام سیاسی یا اقدامی که آرامش حجاج را برهم زند، نخواهد داد. وی افزود ما هرگز اجازه چنین کارهایی را نخواهیم داد.

وی در خصوص مشارکت وزارت گارد سلطنتی در موسم حج امسال و مهم‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های آن گفت گارد ملی از جمله بخشهای نظامی است که از طریق وزارت دفاع و کشور برای حفظ امنیت در شهرهای مقدس مدینه و مکه و مشاعر مقدسه مشارکت دارد.

پخت روزانه پنج میلیون قرص نان برای حجاج در مکه و مشاعر مقدسه

فائز حماده رئیس کمیته نانوایی‌های اتاق تجاری و صنعتی جده اعلام کرد روزانه سه میلیون قرص نان از ۶۰۰ نانوایی در مکه و جده و طایف پخته می‌شود و با نانوایی اضطراری این تعداد به پنج میلیون قرص نان می‌رسد.

به گفته وی، برای اولین بار به خودروهای نانوایی اجازه داده می‌شود در عرفات و مشعرالحرام تردد کنند. وی میزان ذخایر آرد را یک میلیون کیسه اعلام کرد

ورود ۱۵۰۰ پرواز حجاج به فرودگاه مدینه منوره

با ورود آخرین پرواز به فرودگاه مدینه منوره در شامگاه چهارشنبه گذشته، پرونده پروازهای رفت حجاج به این فرودگاه بسته شد.

به گفته مسئولان فرودگاه مدینه منوره، حدود ۱۵۰۰ پرواز رفت به فرودگاه مدینه انجام شد که میانگین ورودی پرواز‌ها، ۶۰ تا ۷۰ پرواز در روز بود.

پادشاه عربستان مسئولیت مدیریت حج را به ولیعهد سپرد

ملک عبدالله پادشاه عربستان، که این روز‌ها با بیماری والبته کهولت سن دست و پنجه نرم می‌کند، سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد خود را به نیابت خود مسئول نظارت بر موسم حج امسال کرد.

به گزارش ایلنا، با دستور ملک عبدالله، سلمان بن عبدالعزیز به نیابت از وی بر روند موسم حج نظارت و در مراسم استقبال از روسای بعثه‌های حج و همچنین نیروهای مسلح در تمام بخش‌هایش شرکت می‌کند.

عربستان اعلام کرده است: تمام تجهیزات لازم برای موسم حج امسال در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشتی و امنیتی و دیگر خدمات را برای راحتی حجاج به کار گرفته است.

وزارت کشور عربستان هم اعلام کرده است: ۹۵ هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت حجاج فعالیت می‌کنند. همچنین یگان ویژه حج و عمره به تعداد ۴۰ هزار نیروی امنیتی تشکیل شده است.

وزارت تجارت و صنایع عربستان هم اعلام کرده است: دو هزار دستگاه خودرو حامل مواد غذایی و ۱۴۱ در مشاعر مقدسه به کار گرفته می‌شوند.

همچنین ۴۳۰ فروشگاه تجاری برای ارائه وعده‌های غذایی به حجاج در مشاعر مقدسه تعیین شده‌اند که شامل ۲۶۰ فروشگاه در مشعر منا، ۱۰۰ مرکز در عرفات و ۷۰ فروشگاه در مزدلفه(مشعرالحرام) در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز