خبرگزاری کار ایران

دبیر شوراهای اسلامی کار تهران:

اعضای کارگری هیات امناء در قبال تخلفات تأمین اجتماعی مسئول‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۵۱

چکیده: «چنانچه اعضای کارگری هیات امنای جدید سازمان تامین اجتماعی نیز مانند پیشینینان خود در هیات امنا یا شورای عالی نتوانند مانع دغدغه بیمه شدگان شاغل و بازنشسته شوند، باید انتظار شنیدن هر انتقادی را داشته باشند.»

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: اعضای کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در برابر تمامی پیامدهای مثبت و منفی خدمات بیمه‌ای و درمانی این سازمان به کارگران بیمه شده، مسئولیت دارند.

«حسین حبیبی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: صرف نظر از ایرادهای قانونی که به اساسنامه‌ سازمان تامین اجتماعی وارد است، اعضای هیات امنای سازمان دارای جایگاه حساسی هستند بنابراین این جایگاه نافی مسئولیت‌آن‌ها در قبال عملکرد این سازمان نخواهد بود.

وی بابیان اینکه این اعضا همانقدر که از اقدامات مثبت سازمان تامین اجتماعی با افتخار یاد می‌کنند، باید مسئولیت پیامدهای مربوط به اقدامات غیر قانونی این سازمان را نیز برعهده بگیرند.

حبیبی یادآوری شد: چه در زمان برقراری شورای عالی تامین اجتماعی و چه در حال حاضر که هیات امنا به عنوان عالیترین مرجع نظارتی در سازمان تامین اجتماعی فعال است، کارگران شاغل و بازنشسته برای بازنشستگی، دریافت مستمری و استفاده از خدمات درمانی این سازمان با مشکلات جدی روبرو بوده‌اند.

این مقام کارگری تاکید کرد: جدای از اینکه عملکرد‌ مثبت یا منفی مسئولان سازمان تامین اجتماعی تا چه اندازه با معیار قانون همخوانی دارد، همواره در مقاطع مختلف زمانی اعضای کارگری حاضر در عالیترین نهاد نظارتی این سازمان بصورت قانونی و اخلاقی مسئول پاسخگویی به انتظارات بیمه شدگان بوده و هستند.

وی گفت: چنانچه اعضای کارگری هیات امنای جدید سازمان تامین اجتماعی نیز مانند پیشینینان خود در هیات امنا یا شورای عالی نتوانند مانع دغدغه بیمه شدگان شاغل و بازنشسته شوند، باید انتظار شنیدن هر انتقادی را داشته باشند.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در پایان گفت: حتی اگر اعضای سابق و یا کنونی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به توقعات بیمه‌شدگان مدعی شودند که با یک رای در مقابل اکثریت دولتی و کارفرمایی این هیات قدرتی ندارند قانع کننده نیست زیرا همه این افراد چه در هیات امنا یا شورای عالی تامین اجتماعی از مزایای حضور در این جلسات بهره‌مند می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز