خبرگزاری کار ایران

نیازی به بازگشت روسای برکنار شده نیست؛

سجادی: هیات مدیره سرخابی‌ها تغییر نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۰۹

در شرایط کنونی ۷ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شوند که هیچ‌یک نباید طبق اساسنامه بیش از ۶ ماه سرپرست بمانند لذا فعالیت برخی از آنها با گذشت این مدت زمان غیر قانونی است.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد که وزارتخانه بنایی برای تغییر در هیات مدیره استقلال و پرسپولیس ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله سجادی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به شرایط وزارت ورزش برای پشتیبانی از فدراسیون‌های مختلف برای حضوری موفق در بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی اظهار کرد: اقدامات ما برای آمادگی و تدارک تیم‌های مختلف آغاز شده اما هنوز کافی نیست. ما در برنامه‌های گذشته نیاز به یکسری بازنگری‌هایی داریم که حتما انجام خواهد شد. تا آغاز بازی‌های آسیایی ۱۱ ماه فرصت باقی است و قطعا در این مدت تلاش خواهیم کرد شرایط برای حضور موفق ورزشکاران در این رویداد مهم فراهم شود.

وی افزود: ما در حضور روسای فدراسیون‌ها برنامه‌ها را بررسی کرده‌ایم تا کارهای تدارکاتی به خوبی انجام شود. با وجود اینکه ما فرصت زیادی را برای آمادگی از دست داده‌ایم اما تلاش خواهیم کرد در بحثسازماندهی تیم‌های مختلف برای شرکت در بازی‌های آسیایی بیشترین تلاش را به کار بگیریم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه در رابطه با موضوع اساسنامه فدراسیون‌ها اظهار کرد: مساله اساسنامه فدراسیون‌ها در این چند سال اخیر با چالش‌های جدی مواجه بوده است. ما قطعا اساسنامه‌های موجود را با همفکری فدراسیون‌ها در وقت مناسب بررسی خواهیم کرد. منشور کمیته بین‌المللی المپیک ممکن است بنابر ضروریاتی در برهه‌هایی از زمان دچار تغییراتی شود لذا ما نیز می‌توانیم براساس قوانین موجود و منطبق بر اساسنامه فدراسیون‌های جهانی اساسنامه فدراسیون‌های داخلی‌مان را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به بحثانتخابات فدراسیون‌ها و شروع آن اظهار کرد: ما هم اکنون اطلاع داریم برخی فدراسیون‌ها از سوی نهادهای بین‌المللی تهدید شده و برخی هم در آستانه تعلیق هستند. ملاک برگزاری انتخابات در شرایط کنونی برای ما همین اساسنامه موجود است که براساس آن ثبت نام‌ها اتفاق افتاده اند. مطمئنا ما انتخابات فدراسیون‌هایی را که پیش تر ثبت نام آنها را انجام داده‌ایم برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ما هم اکنون و در آینده‌ای نزدیک انتخابات فدراسیون‌های شنا، کشتی، چوگان، اتومبیلرانی و سوارکاری را برگزار خواهیم کرد.

سجادی در ادامه اظهار کرد: در شرایط کنونی ۷ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شوند که هیچ‌یک نباید طبق اساسنامه بیش از ۶ ماه سرپرست بمانند لذا فعالیت برخی از آنها با گذشت این مدت زمان غیر قانونی است.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ثبت نام از این ۷ فدراسیون از روز شنبه ۲۷ مهر آغاز خواهد شد افزود: سوای این ۷ فدراسیون ۷ فدراسیون هستند که زمان برگزاری انتخابات آنها در سال‌جاری است و ما اصرار داریم در زمان‌هایی که مهلت انتخابات آنها فرا می رسد مجامع آنها را برای انتخاب روسای جدید برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تغییر خواهند کرد، گفت: طبق آن چیزی که در وزارت ورزش تصمیم گیری شده این دو باشگاه قرار است در یک مسیر قانونی که زمان بر است به بخش خصوصی واگذار شوند که ما در تلاش هستیم تا پایان سال قطعا این اتفاق بیفتد. ما اعتقاد داریم وزارتخانه نباید تیمداری کند ضمن آنکه هیچ بنایی هم برای تغییر در هیات مدیره این دو باشگاه نداریم.

سجادی درخصوص احتمال بازگشت روسای برکنار شده فدراسیون‌ها هم گفت: ما براساس دستورالعمل فدراسیون‌های بین‌المللی عمل می‌کنیم و قطعا نگاه شخصی‌مان را در آن اعمال نخواهیم کرد، ضمن آنکه طبق نامه‌ای که از کمیته بین المللی المپیک رسیده گویا دیگر نیازی به بازگشت روسای برکنار شده نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش ردیف بودجه ای برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته گفت: ما ردیف بودجه‌ای برای این دو باشگاه نداریم و از زمانی که هم بنده به وزارت ورزش آمده‌ام کمکی به این دو باشگاه نشده است.

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر ساماندهی بحثمالی فدراسیون‌های ورزشی نیز اظهار کرد: متاسفانه وزارت ورزش وارثنابسامانی‌های بسیاری است و برای شروع به نظرم اصلا خوب نیست که با چنین وضع اشفته‌ای مواجه باشیم. متاسفانه برای فدراسیون‌ها در گذشته تعهداتی ایجاد کرده‌اند که اکنون توان بازپرداخت این تعهدات نیست.

وی ادامه داد: به طور کل بودجه فدراسیون‌های ورزشی در وزارت ورزش ۹۷ میلیارد تومان است که در کل ۶ ماهه اول سال دولت تنها ۶ میلیارد از این بودجه را به وزارت ورزش تخصیص داد اما اخیرا با تعاملاتی که سرپرست وزارت ورزش انجام داده تقریبا ۳۰ میلیارد تومان دیگر برای فدراسیون‌ها بودجه گرفته شده که بنا به اولویت‌های مهم توزیع شده است.

سجادی در ادامه اظهار کرد: تقریبا ۶۰ میلیارد از ۹۷ میلیارد بودجه تخصیصی هنوز تامین نشده و باید دید شرایط مالی دولت با توجه به شرایط موجود چگونه خواهد بود البته دکتر صالحی‌امیری به بنده اعلام کردند که هر آنچه از بودجه که مربوط به مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی باشد تامین خواهد شد.

معاون قهرمانی وزارت ورزش در پایان در رابطه با مشکلات ورزشکاران المپیکی هم اظهار کرد: ما پیگیر این موضوع هستیم و حتما در مورد آن بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد آنها قهرمان‌های ما هستند و باید حمایت لازم از آنها صورت بگیرد البته در چهارچوب قانون. ضمن آنکه یک ورزشکار هم باید متوجه باشد که نباید برخلاف اصول تعریف شده ورزش حرکت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز