خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کازرون:

تحصیل ۳۰ درصد دانشجویان کشور در دانشگاه پیام نور، دستاورد کمی نیست

کد خبر : ۱۱۲۲۹۵

قبل از انقلاب در شهرستان کازرون حتی یک موسسه آموزشی هم وجود نداشت، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در چهارگوشه این شهرستان دانشگاه وجود دارد.

ایلنا: مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود با حضور نماینده ولی فقیه کازرون و دانشگاهیان پیام نور کازرون در سالن آمفی تئا‌تر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون اظهار داشت: قبل از انقلاب در شهرستان کازرون حتی یک موسسه آموزشی هم وجود نداشت، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در چهارگوشه این شهرستان دانشگاه وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در کازرون با اشاره به اینکه ما قدر علم را آنطور که شایسته باشد، ندانسته‌ایم، عنوان نمود: منشأ تمام علوم چه علوم انسانی چه علوم تجربی، در خاورمیانه و کشورهای اسلامی علی الخصوص کشور ایران بوده است.
وی اضافه کرد: امروز دانشگاه پیام نور در شهرستان و کشور تبدیل به یک قطب علمی شده است چرا که تحصیل ۳۰درصد از دانشجویان کشور دراین دانشگاه، دستاورد کمی نیست.
امام جمعه کازرون تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خوبی در زمینه‌های مختلف علوم دست پیدا کرده است.
خرسند با بیان اینکه یک نهضت فراگیر علمی بایستی در کشور راه بیفتد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به علم کامل، مفید و کاربردی و سازنده، لازم است همواره از همه جهات موردنقد و بررسی و باز تولید قرار گیرد تا به بیراهه نرود و در راستای اهداف ضد بشری به‌کار گرفته نشود.
وی تأکید نمود: علم بررسی و تحلیل می‌شود تا نقاط ضعف و عدم کاربردی بودن آن شناخته و دانسته شود. باز تولید می‌شود تا با توجه به نیاز‌ها و مقتضیات روز و مکان، خود را هماهنگ گرداند، در غیر این صورت علم از هدف تأثیرگذاری و سازندگی خود دور شده و هرگز به کمال خود نمی‌رسد.
خرسند در ادامه یادآور شد: زمینه رشد دانشگاه پیام نور بیش از وضع موجود است که در سطح شهرستان نیز امیدواریم با توسعه هرچه بیشتر این مرکز دانشگاهی، دانشگاه پیام نور تبدیل به قطب دانشگاهی شود.
وی عنوان نمود: رویکرد پذیرش بومی توسط دانشگاه پیام نور باعثشده تا دانشجویان این دانشگاه با کمترین دغدغه فکری و فرهنگی به تحصیل پرداخته و آسایش خاطر نیز برای خانواده‌های آنان فراهم شود.
نماینده ولی فقیه وامام جمعه کازرون اضافه کرد: دانشگاههای ما باید به تحقیق و پژوهش بها و ارزش بیشتری بدهند. وی خواستار توسعه علم در رشته‌های گوناگون شد و از دانشجویان خواست تا سعی کنند خلاقیت و چیزهای جدید علمی را ابداع نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز