خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا طرح شد:

جزئیات دیدار نمایندگان صنفی معلمان با سرپرست آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۳۹

چکیده: ‌ «نمایندگان ۸ تشکل صنفی معلمان کشور از استان‌های اصفهان، خراسان، کرمانشاه، همدان، تبریز، گیلان، شیراز و تهران، با آقای فانی جلسه داشتند و مطالبات صنفی شان را با وی در میان گذاشتند.»

یک فعال صنفی معلمان از جلسه جمعی از نمایندگان تشکل صنفی معلمان کشور با «علی اصغر فانی» سرپرست و وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

«محمود بهشتی لنگرودی» در این باره به ایلنا گفت: نمایندگان ۸ تشکل صنفی معلمان کشور از استان‌های اصفهان، خراسان، کرمانشاه، همدان، تبریز، گیلان، شیراز و تهران، روز پنج شنبه ۱۸ مهر ماه با آقای فانی جلسه داشتند و مطالبات صنفی شان را با وی در میان گذاشتند.

وی ادامه داد: در ابتدای این جلسه، صحبت‌هایی در رابطه با محدودیت‌ها و فشار‌ها بر معلمان طی ۸ سال گذشته و لزوم تغییر دیدگاه نهادهای نظارتی نسبت به فعالیت‌های صنفی معلمان مطرح شد.

این فعال صنفی معلمان افزود: استفاده از مدیران لایق و کارآمد بدون توجه به فشار نهادهای غیر مسئول، تلاش برای باز شدن فضای نقد و گفتگو، احیای قانون انتخابی شدن مدیران مدارس جهت نهادینه کردن جامعه مدنی، ایجاد فرصت در فضای مجازی برای ارتباط مستقیم معلمان با وزیر آموزش و پرورش، دور کردن آموزش و پرورش از نفوذ جریان‌های مختلف سیاسی، ایجاد مجلس و خبرگزاری فرهنگیان و ایجاد بستر مناسب جهت انتشار نشریه مستقل فرهنگیان بخشی از مطالبات صنفی معلمان از آقای فانی بود.

وی تصریح کرد: همچنین تلاش برای آزادی فعالان صنفی معلمان و رفع مشکلات قضایی معلمانی که به دلیل فعالیت صنفی پرونده‌های مفتوح دارند، معرفی مشاور در امور تشکل‌های صنفی، دیدار نمایندگان تشکل‌های صنفی معلمان با وزرای اطلاعات و کشور، ایجاد شرایط مناسب جهت نظارت معلمان بر عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، لغو احکام بعضا ناعادلانه هیات‌ تخلفات اداری با توجه به اینکه این مورد کاملا از اختیارات وزیر آموزش و پرورش محسوب می‌شود و حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی در شورای آموزشی آموزش و پرورش مناطق و استان‌ها از دیگر مطالباتی بود که از سوی نمایندگان تشکل صنفی معلمان کشور مطرح شد.

به گفتهٔ بهشتی لنگرودی، پاسخ‌های سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مطالبات صنفی نمایندگان تشکل های صنفی معلمان کشور به ترتیب زیر بوده است:

* سرپرست و وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم استفاده از مدیران لایق و کارآمد و ایجاد فضای نقد و گفتگو از انجام مقدمات احیای قانون انتخابی شدن مدیران مدارس خبر داد.

* آقای فانی در رابطه با ایجاد فرصت در فضای مجازی برای ارتباط مستقیم معلمان با وزیر آموزش و پرورش با مدیر کل دفتر وزارتی هماهنگی‌های لازم را انجام داد.

* وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از فعالیت و نفوذ جریان‌ها سیاسی در آموزش و پرورش گفت با وزیر اطلاعات صحبت کرده و وی در رابطه با پرونده‌های مفتوح معلمان قول مساعد داده است.

*سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای ملاقات میان نمایندگان تشکل‌های صنفی معلمان و وزاری اطلاعات و کشور به منظور رفع سوء تفاهم‌ها تلاش می‌کند، تصریح کرد برای لغو احکام بعضا ناعادلانه هیات تخلفات اداری، نماینده‌ای را مشخص کرده است تا معلمان به وی مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز