خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات در گفت‌وگو با ایلنا:

مطرح کردن رای نیاوردن توفیقی، سیاسی‌کاری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۳۵

این برخورد سیاسی است که قبل از شنیدن توضیحات رسمی آقای توفیقی درباره جریانات سال ۸۸ عدم رأی آوری ایشان درمجلس را مطرح می‌کنند.

ایلنا: ‌ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: توفیقی از سطح علمی بسیار مناسبی برای تصدی بر وزارت علوم برخوردار است.

" کارن خانلری " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد معرفی توفیقی به عنوان وزیر علوم پیشنهادی به مجلس گفت: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم توفیقی درصورت معرفی به مجلس رأی اعتماد بگیرد یا نه.

وی با تأکید بر اینکه توفیقی از سطح علمی بسیار مناسبی برای تصدی این پست برخوردار است، افزود: به هرحال مسائل غیرتخصصی و سیاسی نیز وجود دارد که به وقایع سال ۸۸ و مشارکت توفیقی در یک سری از جریانات آن موقع برمی‌گردد که ایشان باید توضیحات قانع‌کننده‌ای در این زمینه به نمایندگان بدهند.

خانلری خاطر نشان کرد: اگر توفیقی توضیحات قانع‌کننده‌ای را در این مورد بدهد رأی اعتماد را از مجلس خواهد گرفت.

وی در مورد اظهار نظر برخی نمایندگان مبنی بر رأی نیاوردن توفیقی در صورت معرفی به مجلس گفت: این برخورد سیاسی است که قبل از شنیدن توضیحات رسمی آقای توفیقی درباره جریانات سال ۸۸ عدم رأی آوری ایشان در مجلس را مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: آقای توفیقی ابتدا باید توضیحات رسمی خود را در این زمینه بدهد و بعد از شنیدن اظهارات او عنوان شود که به ایشان رأی اعتماد می‌دهند یا نمی‌دهند.

خانلری ادامه داد: اگر کسی در جریانات سال ۸۸ بوده یا باید فرار کرده باشد یا اینکه پرونده‌ای در قوه قضائیه داشته و محاکمه شده باشد. ولی وقتی کسی هیچ کدام از این شرایط را ندارد و به دادگاه فراخوانده نشده و محاکمه نشده است حتماً مسئله‌ای نداشته که دادگاه به آن رسیدگی نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: اما به هر حال شواهدی در مورد مشارکت توفیقی در جریانات حوادثسال ۸۸ بوده است. البته باید این را هم در نظر گرفت که بعد از اظهارات رهبری خیلی از افرادی که در آن جریانات مشارکت داشتند دیگر به راه خود ادامه ندادند و بازگشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز