خبرگزاری کار ایران

معاون تولید بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

اختصاص رتبه برتر تولید شیر؛ گوشت سفید و قرمز کشور به استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۱۴

استان اصفهان دارای رتبه‌های برتر از لحاظ میزان تولید شیر و گوشت سفید و قرمز در کشور است.

ایلنا: معاون تولید بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان دارای رتبه‌های بر‌تر از لحاظ میزان تولید شیر و گوشت سفید و قرمز در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از استان اصفهان، امیر حسین افیونی با بیان اینکه ۳۵ درصد تولید استان مازاد مصرف آن است افزود: معتقدم که بر اساس آمار خشکسالی به رغم زیان وارده بخش کشاورزی به دامداری استان آسیبی نرسانده و در سال جاری میزان تولیدات ۱۰ درصد به نسبت سال گذشته افزایش داشته است.

معاون بهبود تولید‌ات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: سیاست این سازمان در استان در شرایط فعلی افزایش میزان بهره وری در واحد‌های دامی به جای توسعه کمی آن است برای نمونه در هر سالن مرغداری تا ۱۶ کیلوگرم گوشت حاصل می‌شود که قصد داریم با روش‌های جدید این میزان را به ۳۰ کیلوگرم در هر سالن برسانیم.

افیونی با تاکید بر اینکه با توسعه مکانیزاسیون در بحثآبزیان می‌توانیم رشد ۱۰۰ درصدی در این عرصه داشته باشیم، افزود: اخیرا به دنبال یافتن استخرهای بیشتر چاه‌های آب کشاورزی برای پرورش دادن آبزیان سرد آبی هستیم.

وی یادآور شد: بخش خصوصی و تعاون در راستای واگذاری‌های اصل ۴۴ قانون اساسی ورود خوبی داشته و به رغم مشکلات ناشی از خشکسالی تولیدات خود را افزایش داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز