خبرگزاری کار ایران

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری:

بنا نداریم که از ابتدای دولت دعواها را شروع کنیم

کد خبر : ۱۱۲۰۱۴

ازدواج با فرزند خوانده اگر صراحتا در قانون نمی‌آمد بهتر بود / در کشور هم اگر اختلاف سیاسی داریم می‌توانیم لبخند بزنیم و مواضع سیاسی را بیان کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در مجموع در جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی عملکرد قابل دفاعی داشت و به اعتقاد من معطل کردن وزارتخانه‌ها در این برهه زمانی کار درستی نبود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در همایش سراسر جبهه پیروان خط امام و رهبری در جلسه پرسش و پاسخ با حاضرین در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از افراد که به عنوان وزیر از مجلس رای اعتماد نگرفتند به عنوان معاون رییس جمهور انتخاب شده و پست‌های مهم مدیریتی برعهده گرفتند و مجلس به این موضوع اعتراض نکرد، گفت: در مجلس دهم هم این اعتراض‌ها نبود. رئیس جمهور می‌تواند معاونین خود را انتخاب کند و قرار نیست که مجلس از همین اول با دولت وارد تنش شود وبنای ما آن نیست که از ابتدای دولت دعواها را شروع کنیم.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند بگوید انتصاب استانداران کار اجرایی است و به مجلس ربطی ندارد این موضوع از لحاظ قانونی درست است اما اگر می‌خواهند هماهنگی بین مجلس و دولت بیشتر شود باید با همدیگر صحبت کنیم و اگر قرار باشد مبتنی بر حقوق پیش برویم ممکن است کار‌ها پیش نرود.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که چرا روحانی با آمریکا با لبخند برخورد کرد؟ گفت: در دیپلماسی خشم و لبخند بصورت دیگری است حتی در کشور هم اگر اختلاف سیاسی داریم می‌توانیم لبخند بزنیم و مواضع سیاسی را بیان کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری تلاش کردند که روحانی و اوباما در آنجا به هم برسند و یا در راهرو همدیگر را ببینند که خوشبختانه به اینجا نرسید.

باهنر بیان کرد: زمانی که خاتمی رئیس جمهور شد عکس من و او که می‌خندیدیم منتشر شد و بسیاری از دوستان ناراحت شدند اما ما فقط خندیده بودیم و اتفاق خاصی نیفتاده بود.

وی در مورد ظریف و موضع گیری او نسبت به هولوکاست گفت: برداشت من از سخنان رئیس جمهور این بود که ایشان نیز هولوکاست را مطرح کردند اما از این کلمه استفاده نکرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد وضع قانون ازدواج با فرزند خوانده گفت: این قانون اواخر مجلس هفتم مطرح شد و از آن زمان شورای نگهبان ایراداتی گرفت مجلس تلاش می‌کند که فرزند خوانده به فرزند بودن تبدیل شود و حتی بتواند ارثببرد.

باهنر ادامه داد: پس از ایرادات شورای نگهبان ما این قانون را اصلاح کردیم اما آنچیزی که در این قانون مطرح است اذن ازدواج با فرزند خوانده است که اگر در قانون هم نمی‌آمد از لحاظ شرعی مشکلی نداشت.

وی تأکید کرد: من هم با این قضیه موافقم که اگر این موضوع صراحتا در قانون نمی‌آمد بهتر بود.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تشکل‌های این جبهه در استان‌ها و کمبود فعالیت‌ آنها، اظهار کرد: در بین استان‌ها خراسان قویترین تشکل‌های استانی را دارد که از ۱۹ تشکل تشکیل شده و فعالیت‌های تشکل‌ها در استان‌ها متفاوت است، دربرخی استان‌ها چهار تشکل وجود دارد که به حدنصاب هم نرسیده است. البته باید توجه داشت که جبهه یک حزب نیست و یک نوع همکاری بین احزاب است البته رویکرد ما این است که فعالیت‌های جامع‌تری داشته باشیم که این جامعیت نیازمند امکانات، پول و تفاهم بسیار بیشتری است و اگر بنا باشد جبهه به حزب تبدیل شود باید از نظر ساختاری تفاهم بیشتری ایجاد شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا مجلس به دست‌اندرکاران فتنه ۸۸ برای حضور در دولت یازدهم رای اعتماد داد و به دولت آقای روحانی بیش از اندازه اعتماد کرد، گفت: مجلس در مجموع در جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی عملکرد قابل دفاعی داشت و به اعتقاد من معطل کردن وزارتخانه‌ها در این برهه زمانی کار درستی نبود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز