خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان میراثفرهنگی تاکید کرد:

استفاده از توانایی نخبگان و بانوان در سطوح مدیریتی

کد خبر : ۱۱۱۸۸۳

با توجه به اینکه هر لحظه ممکن است فرصت خدمت در یک پست به پایان برسد، باید از این تقدیر الهی به نحو احسن استفاده کنیم و در راه رسیدن به اهداف، مصمم و با قدرت حرکت کنیم.

ایلنا: رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به تاکید ویژه رئیس جمهور محترم، استفاده از توانایی نخبگان و بانوان در سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا، محمد علی نجفی در مراسم تودیع و معارفه معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، معاون سرمایه گذاری و تامین منابع، معاون امور مجلس، حقوقی و استانها، مشاور امور زنان و خانواده و مشاور امور بین الملل سازمان گفت: تغییر و تحولات لازمه انجام ماموریت ها و یافتن راهکارهای جدید است و اساس هستی را شکل می دهد، مناصب و پست های اداری نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه تغییرات باید در راستای نیل به اهداف باشد افزود: حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی(ع) است که می فرماید، اگر این مناصب دائمی باشد به من و شما نمی رسد، بنابراین همین موقت بودن است که موجب می شود ما ترغیب شویم که حداکثر تلاشمان را برای انجام وظایف به کار ببریم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه هر لحظه ممکن است فرصت خدمت در یک پست به پایان برسد، باید از این تقدیر الهی به نحو احسن استفاده کنیم و در راه رسیدن به اهداف، مصمم و با قدرت حرکت کنیم.

معاون رئیس جمهور به ورود ۵ عضو جدید به بدنه سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: ما چهار سال فرصت داریم تا برای رسیدن به اهداف دولت یازدهم و نظرات رئیس جمهور در سازمان میراثفرهنگی، برنامه ریزی کنیم.

نجفی در ادامه به معرفی اعضای جدید سازمان میراثفرهنگی پرداخت و اظهار داشت: صدیقه ببران که به عنوان مشاور امور بین الملل از امروز فعالیت خود را در سازمان آغاز خواهد کرد، دارای دکترای ارتباطات و استاد دانشگاه است، مدیرت مرکز روابط عمومی سازمان محیط زیست و مشاور در امور بین الملل مرکز تحقیقات استراتژیک از جمله مسئولیت هایی است که دکتر ببران در کارنامه خود دارد.

وی افزود: مهسا سادات شریفی که به عنوان مشاور در امور زنان، خانواده و جوانان سازمان از این پس با ما همکاری خواهند داشت، دارای دکترای روانشناسی و کارشناسی ارشد در رشته معارف اسلامی است، ایشان سابقه ۸ سال تدریس در مراکز آموزش عالی دارد و ۸ جلد کتاب در زمینه روانشناسی و مشاوره از ایشان به چاپ رسیده است.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: شریفی عضو انجمن نخبگان کشور است و سوابق مدیریتی نیز دارد، ایشان از جمله جوانترین همکاران ما در سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند.

نجفی در ادامه با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور به استفاده از توانایی های بانوان در سطوح مدیریتی و همچنین نظر خاص رئیس جمهور به مساله حضور نخبگان جوان در دستگاه های اجرایی گفت: توقع ما از مشاور امور زنان، خانواده و جوانان در سازمان، پرداختن به مسائل جوانان و شناسایی نخبگان است.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن معرفی بهمن نامور مطلق به عنوان معاون صنایع دستی کشور، تصریح کرد: نامور مطلق دارای دکترای ادبیات تطبیقی از کشور فرانسه است، تجربه تدریس در دانشگاه شهید بهشتی و چند دانشگاه دیگر را نیز در کارنامه خود دارد و در آموزش هنر از برجسته ترین اساتید کشور است، ایشان معاونت فرهنگستان هنر را بر عهده داشته و ۸۰ جلد کتاب و مقاله به زبان های مختلف تالیف کرده است.

نجفی ادامه داد: امیدواریم با حضور نامور مطلق در معاونت صنایع دستی جهشی عظیم در این حوزه اتفاق بیفتد، صنایع دستی بخش مهمی از هنر و صنعت کشور است که باید با مجموعه ای از سیاست های جدید به این بخش پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی به دلیل جابه جایی های متعدد و تغییر شکل تشکیلاتی دچار لطمات شدیدی شده است، افزود: باید فضایی فراهم شود تا برنامه هایی که معاون جدید صنایع دستی دارد در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر سازمان در این بخش عملیاتی و اجرایی شود.

معاون رئیس جمهور ضمن تقدیر از فعالیت های معاون سابق صنایع دستی تصریح کرد: یحیی رحمتی از این پس در سمت مدیرکل اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به فعالیت خود در سازمان ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی شیرکوند را به عنوان معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان معرفی کرد و گفت: شیرکوند از اساتید برجسته اقتصاد و استاد دانشگاه تهران هستند، ایشان سابقه مدیریتی و علمی قابل توجهی دارند که از آن میان می توان به معاونت وزیر امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد، همچنین دکتر شیرکوند مولف ۴ جلد کتاب در زمینه اقصاد هستند و چندین مقاله در این زمینه به چاپ رسانده اند.

وی در ادامه با اشاره به ماموریت های معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان گفت: این معاونت باید در حوزه مسائل سرمایه گذاری برنامه ریزی یک حرکت جدید را در سازمان آغاز کند، معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری وظیفه نظارت و هدایت کلی را بر عهده دارد و سه حوزه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کار محتوایی را انجام می دهند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری باید طی ۲ ماه آینده برنامه ۴ ساله سازمان را ترسیم و دورنمای حرکت سازمان را مشخص کند.

نجفی اظهار داشت: با توجه به ارتباط خوب معاون سرمایه گذاری جدید سازمان با بانک ها و وزارت اقصاد می توانیم به سرمایه گذاری های در این بخش امیدوار باشیم.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همچنین اسدالله درویش امیری را به عنوان معاون حقوقی، مجلس و استان های سازمان معرفی کرد و گفت: ایشان به مدت ۳ سال معاون امور حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش بوده اند و در معاونت فنی و مهندسی شهرداری تهران نیز سابقه خدمت دارد.

وی ضمن تشکر از حسن شبانپور معاون سابق امور حقوقی و مجلس سازمان گفت: بخش مهمی از وظیفه این معاونت ارتباط با استان های و تنظیم روابط آنها با سازمان است.

نجفی در پایان از زحمات یحیی رحمتی معاون سابق صنایع دستی، حسن شبانپور معاون سابق امور حقوقی و مجلس، امید حاجتی سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری، با اهداء لوح و قرآن نفیس تقدیر و تشکر کرد.

همچنین در این مراسم معاونین و مشاورین جدید سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری احکام انتصاب خود را از رئیس سازمان دریافت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز