خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر تهران:

ارزش افزوده محله هرندی ظرف یکسال آینده چند برابر می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۹۴

در محله هرندی به دلیل وجود آسیب های اجتماعی، رقبتی برای حضور سرمایه گذاران در بخش نوسازی بافت فرسوده وجود نداشت اما اکنون بعداز کاهش این آسیب ها و بسته های تشویقی برای حضور بخش خصوصی دراین عرصه فراهم شده است.

ایلنا: ‌ نایب رئیس شورای شهر تهران ن با تاکید براین که اگر به اجرای این طرح خوشبین نبودم به آن ورود پیدا نمی کردم، گفت: ارزش افزوده محله هرندی ظرف یکسال آینده چند برابر می شود.

به گزارش ایلنا، کلنگ احداث۳ پروژه محرک توسعه توسط جمعی از مسئولان با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی به همت سازمان نوسازی شهر تهران در محله هرندی به زمین خورد.

ر راستای اجرای پروژه های محرک توسعه و تولید انبوه مسکن محلی مراسم کلنگ زنی و شروع عملیات ساختمانی فاز ۱ نوسازی بافت فرسوده محله هرندی واقع در محدوده شهرداری منطقه ۱۲ با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۱۲، دبیران شورایاری محله و جمعی دیگر از مسئولان روز سه شنبه ۱۶ مهرماه برگزار شد.

محله هرندی از محلات ۱۳ گانه منطقه ۱۲ است که در ناحیه ۴ این منطقه واقع شده است. کیفیت زندگی در این محله به دلیل دارا بودن شرایط عمومی بافت های فرسوده از سطح نامناسب تری در مقایسه با سایر محلات این منطقه برخوردار است و این موضوع سایه بر حیات اجتماعی، هویتی و کالبدی محله انداخته است. یکی از عمده ترین آسیب های کالبدی - اجتماعی محله وجود فضاهای متروک، خالی و رها شده می باشدکه بستر معضلات اجتماعی گوناگونی را فراهم کرده است.

نهادهای مدیریت شهری با محوریت شورای اسلامی شهر تهران به منظور کنترل نابسامانی های کالبدی و اجتماعی محله هرندی در ماه های آغازین سال ۹۲ اقدام به تشکیل ستاد ساماندهی محله هرندی کردند.

ستاد ساماندهی ناحیه ۴ محله دروازه غار(محله هرندی) با حضور دکتر طلائی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛ سردار ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ؛ علیرضا جعفری، مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران؛ محمدنژاد، شهردار منطقه ۱۲؛ دبیران شورایاری و جمعی دیگر از مسئولین تشکیل شد.

در دومین جلسه این ستاد اقدامات ۴ کارگروه مورد ارزیابی قرار گرفت که از آن میان می توان اقدامات مجموعه های امنیتی در جهت ساماندهی آسیب های اجتماعی، برنامه ریزی و اجرای فعالیت های اجتماعی با محوریت کارگروه اجتماعی و مساجد محله، راه اندازی دفتر خدمات نوسازی ویژه محله هرندی و آغاز عملیات اجرایی سه پروژه پیشگام مسکن جایگزین با مشارکت بخش خصوصیتوسط کارگروه نوسازی با محوریت سازمان نوسازی شهر تهران اشاره کرد.

مرتضی طلائی، نایب رییس شورای شهر تهران در خصوص اجرای این پروژه ضمن اشاره به پیشینه کهن و قدیمی محله هرندی که ساکنان متدین و شریفی را در خود جای داده اما به دلیل فرسودگی محلات، موضوع امنیت در آن با مشکل روبرو شده است و تعدادی از ساکنان قدیمی مجبور به ترک محله شده اند گفت: از سه ماه قبل به همت سازمان نوسازی، شهرداری منطقه، نیروی انتظامی تصمیم به اجرای تحولاتی در منطقه گرفته شد که درابتدای آن مقرر شد امنیت به محل برگردد و در ادامه، گامی عملی برای نوسازی بافت فرسوده آن برداشته شود.

طلایی با بیان این که در طول این مدت و به دلیل اقدامات صورت گرفته، وضع امنیت محله بسیار خوب شده است اظهار کرد: کار ساخت و نوسازی محل نیز در بخش های عمومی و مسکونی با مشارکت بخش خصوصی و سازمان نوسازی آغاز شده که امیدواریم ظرف یکسال آینده، بتوانیم محله هرندی را به یکی از محلات خوب تهران تبدیل کنیم و کسانیکه این محل را ترک کرده اند باز گردند.

نایب رییس شورای شهر تهران با تاکید براین که اگر به اجرای این طرح خوشبین نبودم به آن ورود پیدا نمی کردم افزود: دلیل خوش بینی من، حضور مدیران عملیاتی، جهادی و کارآمد و همچنین پشتیبانی خوب مردم و دستگاه های گوناگون است.

طلایی خاطرنشان ساخت: اکنون اراده ای برای انجام این کار به وجود آمده و بهترین سرمایه است و مانعی برای آن وجود ندارد ومن به سرمایه گذاران و ساکنان محل توصیه می کنم از این فرصت طلایی استفاده کنند چراکه می تواند سرمایه گذاری مطمئنی را به همراه داشته باشد و ارزش افزوده محله هرندی ظرف یکسال آینده چندین برابر افزایش یافته و قابل رقابت به شمال تهران خواهد بود.

وی همچنین به ارائه تسهیلات ویژه ازسوی شهرداری تهران برای نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: کسانی که می خواهند در این طرح سرمایه گذاری کنند مبلغی از سوی شهرداری تهران بابت صدور پروانه دریافت نخواهد شد و پروانه رایگان صادر می شود همچنین تراکم اضافه نیز به سازندگان داده می شود. بااین حساب افرادی که می خواهند در این خصوص سرمایه گذاری کنند از ابتدای کار، دو سوم آورده ازسوی شهرداری به آن ها داده شده و تنها یک سوم باقی مانده یعنی سرمایه گذاری برای ساخت ازسوی آنها انجام خواهد شد.

علیرضا جعفری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز در حاشیه این مراسم تصریح کرد: در محله هرندی به دلیل وجود آسیب های اجتماعی، رقبتی برای حضور سرمایه گذاران در بخش نوسازی بافت فرسوده وجود نداشت اما اکنون بعداز کاهش این آسیب ها، با همکاری طلایی و شهردار منطقه، بسته های تشویقی برای حضور بخش خصوصی دراین عرصه فراهم شده است.

وی طرح های توسعه ای محرک احیاء و نوسازی بافت فرسوده درقالب طرح تولید انبوه مسکن محلی را طرح قرار گرفته در دستورکار سازمان نوسازی اعلام کرد و افزود: با ظرفیت بخش خصوصی در سه قطعه زمین در محله هرندی به صورت پراکنده و نه به صورت مجتمع و انبوه سازی، پلاک های ریزدانه تجمیع شده و نوسازی خواهند شد

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درادامه اظهار کرد: طرح تولید انبوه مسکن محلی، طرحی فراگیراست که در کلیه بافت های فرسوده مناطق تهران به اجرا درخواهد آمد و بنا داریم درسال اول اجرای آن که سال جاری خواهد بود، ساخت ۷ هزار واحد مسکونی درقالب نوسازی بافت فرسوده با استفاده از سرمایه گذار خصوصی را آغاز کنیم.

جعفری طرح تولید انبوه مسکن محلی را طرحی به اجرا درآمده درمناطق ۱۵ و ۱۶ اعلامکرد که تاکنون وضعیت خوبی به خود گرفته و گفت: هم اکنون این طرح واردمنطقه ۱۲ شده و طبق دستورشهردار تهران در تمامی مناطق فراگیر خواهد شد تا با بسته های تشویقی و تسهیلات صدور پروانه، شرایط حضوربخش خصوصی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ۱/۵ سال پیش تاکنون و بعد از فعال شدن دفاتر خدمات نوسازی، ظرفیت خوبی در مشارکت مردم برای نوسازی بافت فرسوده شکل گرفته به طرح دیگری در محله هرندی اشاره و اظهار کرد: همزمان با سه پروژه یاد شده، ۶۵ پلاک ریزدانه در این محله تجمیع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با عملیاتی شدن این پروژ ه ها توسط بخش خصوصی که با حمایت سازمان نوسازی شهر تهران و شهرداری منطقه صورت می گیرد، در آینده ای نزدیک شاهد رونق ساخت و ساز و نوسازی بافت های فرسوده محله هرندی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز