خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی سازمان رفاه:

هویت بخشی کودکان در گرو مشارکت فعالانه ی آنان در برنامه‌هاست

کد خبر : ۱۱۱۷۸۸

در این هفته بطور ویژه به همه ی کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب های اجتماعی با مشارکت فعالانه ی " کانون های امید زندگی " سرای محلات مناطق، خدمات ارائه خواهد شد.

ایلنا: جشن بزرگ روز جهانی کودک با حضور بیش از ۲۰۰۰ کودک کار در مجموعه ی فرهنگی – ورزشی شهید هرندی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سرپرست اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در حاشیه این جشن گفت: مدیریت شهری در راستای رویکردهای اجتماعی و با هدف آگاهی بخشی و ارتقای سطح دانش عمومی شهروندان فعالیت‌های شایان توجهی را به مناسبت هفته ی ملی کودک در دستور کار خود قرار داده که در مناطق مختلف شهرداری در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

دکتر محمدهادی کبیری افزود: در این هفته بطور ویژه به همه ی کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب های اجتماعی با مشارکت فعالانه ی " کانون های امید زندگی " سرای محلات مناطق، خدمات ارائه خواهد شد.

وی، هویت بخشی کودکان را در گرو مشارکت فعالانه ی کودکان در اجرای هربرنامه ی ویژه شان دانست و اظهار کرد: برای برگراری برنامه هادر هفته ی ملی کودک مکان هایی که اثر بخشی ارزشی، فرهنگی، آموزشی و معنوی بیشتری در فرهنگ پذیری کودکان دارند، به عنوان اولویت انتخاب شده اند.

سرپرست اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی سازمان رفاه در ادامه یکی از موضوعات محوری مورد توجه در حوزه ی کودک را موضوع دفاع از حقوق کودک در مباحثآموزشی کارگاه ها خواند وبیان داشت: در برگزاری نمایشگاه ها از ظرفیت فعالان حوزه ی کودکان از جمله مطبوعات ویژه و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی مبتنی بر مبانی دینی استفاده می شود.

مهرآفرین فخاری مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ نیز در حاشیه ی جشن بزرگ روزجهانی کودک، هدف گرامیداشت روزها و هفته های ویژه ای چون روز جهانی و هفته ی ملی کودک را علاوه برهویت بخشی به کودکان و توجه ویژه به کودکان کار و خیابان، امکان و ایجاد هم افزایی و بستر همکاری های متقابل سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه ی کودک و سازمان های ذیربط همچون شهرداری عنوان کرد و ویژگی منحصر بفرد منطقه ی متبوعش را برخورداری زیاد منطقه ۱۲ از وجود کودکان محروم، و کار و خیابان توصیف کرد.

وی، ابراز امیدواری کرد که آموزش، رفاه، بهداشت و… را که از حقوق اولیه و اساسی هر شهروندی است، برای کودکان کار و خیابان جدی گرفته شود و همایش ها، سمینارها و کارگاه های آموزشی باعثشوند تا روزی کودکان کار و خیابان به این حقوق دست یافته و کسی شاهد مناظر تلخ و ناخوشایند حضور کودکان کار و خیابان که دغدغه ی کار و معیشت دارند نباشد و حقوق این کودکان واجب التعلیم و مستحق برخورداری از حقوق انسانی و شهروندی، استیفاء شود.

در مراسم جشن بزرگ روز جهانی کودک که در مجموعه ی فرهنگی - ورزشی شهید هرندی منطقه ۱۲ برگزار شده بود، مدیریت شهرداری این منطقه و ۳۰ مؤسسه، کانون و انجمن فعال در حوزه ی کودکان کار و خیابان با ایجاد ۴۵ غرفه ی تخصصی، به معرفی ویژه ی فعالیت ها و چگونگی ارائه ی خدمات حمایتی و اجتماعی شان در این حوزه پرداختند.

همچنین این جشن با همکاری و مشارکت ۳۰ سازمان مردم نهاد در حوزه ی کودک(مؤسسه های " کوشا " و " ایلیا " - انجمن های " دوستدار کودک "، " حامیان کودکان کار و خیابان " و " کودکان در معرض خطر " – کانون شکوفایی استعدادهای کودکان - رویش نهال جوان و…) و شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز