خبرگزاری کار ایران

مدیر کل وزارت خارجه آلمان عنوان کرد:

آمادگی آلمان برای استفاده از تجارب ایران در خصوص مسائل منطقه

کد خبر : ۱۱۱۷۴۶

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تسهیل مراودات تجاری و صنعتی با توجه به علاقمندی شرکت‌های آلمانی برای افزایش کار در ایران اعلام کرد.

کلمنس فون گوتزه، مدیر کل آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و خاور نزدیک و میانه وزارت امور خارجه آلمان که به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده است طی دیدار با معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان مسائل مربوط به همکاریهای دو کشور در بخشهای سیاسی اقتصادی، فرهنگی و بین المللی را مورد بحثو تبادل نظر قرار دارد.

به گزارش ایلنا، مجید روانچی در این دیدار با اشاره به لزوم ارتباط تنگاتنگ بین بخشهای اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی، بر تبلور ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی در دو کشور تاکید نمود و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تسهیل مراودات تجاری و صنعتی با توجه به علاقمندی شرکت‌های آلمانی برای افزایش کار در ایران اعلام کرد.

طرف آلمانی نیز با استقبال از نظرات مقامات عالیه کشورمان، بازار ایران را یک بازار مهم برای شرکت‌های آلمانی عنوان کرد و آن را یک سرمایه مهم برای دو کشور ذکر نمود.

وی همچنین در دیدار با ابوالقاسم دلفی، مدیر کل غرب اروپای وزارت امورخارجه کشورمان، دیدارهای جداگانه وزیر خارجه کشورش با رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را بسیار مثبت و تاثیرگذار ارزیابی و ابراز امیدواری نمود که در فضای جدید شاهد پیشرفت مناسبات دو جانبه باشیم.

مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه آلمان با تشریح ابعاد مختلف مناسبات دو جانبه و ابراز امیدواری برای بهره برداری از ظرفیت‌های موجود، آمادگی دولت آلمان را برای تبادل نظر بیشتر و استفاده از تجارب ایران در خصوص مسائل منطقه اعلام نمود.

مدیر کل غرب اروپای وزارت خارجه کشورمان مناسبات دیرینه دو کشور را فرصتی در جهت منافع دو ملت ارزیابی نمود و به ارتباطات گسترده در عرصه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و آلمان اشاره کرد.

وی ظرفیت‌های فراوان موجود در ابعاد مختلف روابط را تشریح و خواستار بهره برداری از این ظرفیت‌ها شد.

مدیر کل وزارت خارجه آلمان، در جریان سفر خود به جمهوری اسلامی ایران، بطور جداگانه با معاونین عربی – آفریقا، آسیا – اقیانوسیه و حقوقی – بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص تحولات خاورمیانه، اوضاع افغانستان و همکاری‌های بین المللی دو کشور گفتگو کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز