خبرگزاری کار ایران

پی‌گیری خبر /

دلایل افزایش حوادثشغلی در نیمه دوم سال

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۲۷

چکیده: ‌ «کارفرمایان معمولا می‌خواهند عقب افتادگی تولید یا پروژه را در ماه‌های پایانی سال جبران کنند و فشاری کاری ناشی از آن، مهم‌ترین دلیل افزایش آمار حوادثشغلی در نیمه دوم سال است.»

رئیس انجمن صنفی مسئولین کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار استان مرکزی از افزایش فشار کاری کارگران در شش ماهه دوم سال که به رشد آمار حوادثشغلی منجر شده است، انتقاد کرد.

«مهراب بوجاری» در این باره به ایلنا گفت: وضعیت کاری کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در شش ماهه اول سال مشخص نشده است و فشار کاری کمتری در این برهه زمانی وجود دارد. در فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروزی عملا کاری انجام نمی‌شود و در عوض، فشار کاری به ماه‌های پایانی سال منتقل می‌شود.

وی با اشاره به آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین‌ اجتماعی که بیانگر افزایش تعداد قربانیان حوادثناشی از کار در نیمه دوم سال ۹۱ نسبت به نیمه نخست سال است، افزود: کارفرمایان معمولا می‌خواهند عقب افتادگی تولید یا پروژه را در ماه‌های پایانی سال جبران کنند و فشار کاری ناشی از آن، مهم‌ترین دلیل افزایش آمار حوادثشغلی در نیمه دوم سال است.

این فعال صنفی در ادامه بیان کرد: فشار جبران بی برنامگی و نا هماهنگی واحد‌های مختلف تولیدی در ابتدای سال در ‌‌نهایت بر دوش کارگران خواهد بود. همچنین تجربه ثابت کرده است آمار حوادثشغلی در فصول سرد سال به دلیل سردی آب و هوا و استفاده از سیستم‌های گرمایشی در تمام دنیا بیشتر است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار تامین اجتماعی و پزشکی قانونی از حوادثشغلی، آمار دقیقی نیست تصریح کرد: به طور کلی، سیستم دقیقی برای آمارگیری در مورد حوادثشغلی در ایران وجود ندارد. برای مثال، آمار اعلام شده از سوی تامین اجتماعی به مواردی که برای آن‌ها گزارش حادثه صادر شده است محدود می شود.

رئیس انجمن صنفی مسئولین کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار استان مرکزی در پایان اظهار داشت: همچنین آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی به موادری که در ‌‌نهایت در دادگاه گزارش می‌شوند محدود است بنابراین آمار حوادثشغلی در ایران به مراتب بیش از آمار رسمی اعلام شده است.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز