خبرگزاری کار ایران

عکس‌های مجید دوخته چی‌زاده در گالری دی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۰۷

نمایشگاه عکس‌های «مجید دوخته چی‌زاده» با عنوان «چندگانگی»، عصر جمعه ۱۹ مهرماه، در گالری دی افتتاح می‌شود.

ایلنا: مجید دوخته چی‌زاده در نمایشگاه عکس‌های خود؛ ۱۵ قطعه عکس رنگی در سایز‌های ۶۰ در ۸۰ و ۱۵۰ در ۱۰۰ ارایه داده که همگی بر روی کاغذ بوم به چاپ رسیده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، دوخته چی‌زاده در گوشه‌هایی از بروشور این نمایشگاه آورده است: زمان و مکان، بخشی از هویت آدم‌هایی را می‌سازد که در آن زندگی می‌کنند. تغییر زمان و مکان می‌تواند به تغییر هویت آدم‌ها منجر شود، حتی جابجایی اشیا از مکانی به مکان دیگر تابع این امر است. اشیا در زمان و مکان جدید، معنای دیگری پیدا می‌کنند، درست مثل آدم‌ها. حرکت در زمان و مکان فقط حرکت فیزیکی نیست، بلکه مفهومی ارزشی و فلسفی نیز دارد. فرهنگ‌ها نیز در اثر این تغییرات متحول می‌شوند و معانی جدیدی می‌یابند.
مجموعه عکس‌های «چندگانگی» بر محور تغییر مکان، تغییر زمان و جابجایی آدم‌ها و اشیاء پدید آمده است. که منجر به ایجاد وضعیت چندگانه‌ای برای آن‌ها شده است. چندگانگی در دنیای ذهنی هنرمند، داستان این تغییرات است، و بخشی از دغدغه‌های وی در دنیای پرتلاطم امروز، بیان می‌کند.
مجید دوخته چی‌زاده متولد سال ۱۳۳۶ و فارغ التحصیل رشته عکاسی و گرافیک از مدرسه عالی تلویزیون و سینما است. وی در سال ۲۰۱۲ برندة جایزه دوم(تندیس لنز نقره‌ای) از مسابقه عکاسی کنوکه هایس بلژیک شده، آثار او تاکنون در نمایشگاه‌های متعددی به نمایش درآمده است. کتابهای «راویان نور»(عکسهای جنگ تحمیلی)، «لبیک»(گزارش مصوری از رویدادهای پس از انقلاب) به همراه دکتر محمود گل محمدی و کتاب «نگاهی به ماسوله روستا» از آثار دوخته چی‌زاده به چاپ رسیده است.
نمایشگاه عکس‌های «مجید دوخته چی‌زاده» تا تاریخ ۲۹ مهرماه در گالری دی واقع در خیابان ولیعصر – بالا‌تر از نیایش، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی پلاک ۱۳۰ برپاست و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز